י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
זעם בבת ים

החכי"ם החרדים התעלמו, הח"כ מישראל ביתנו נחלץ לעזור

תושבי בת ים החרדים זועמים מהתעלמותם של הנציגים בכנסת ומזעקתם על שינוי וביטול הקו המסיע אותם לבני ברק וחזור. הנציגים בכנסת מתגוננים, "מדובר בתלונת שווא", וטוענים כי הם כן פועלים בנושא • מעקב 'בחדרי'

החכי"ם החרדים התעלמו, הח"כ מישראל ביתנו נחלץ לעזור
אילוסטרציה צילום: משה מילנר, לעמ

תושבי בת ים מנסים בתקופה האחרונה לפעול נגד השינוי בקו שמוביל אותם מבת ים לבני ברק וחזרה, התושבים ארגנו עצומה בה הם דורשים לא לשנות את מסלול הקו. דבר שיסרבל ויקשה על איכות חייהם של תושבי בת ים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

מאיר שמש ממובילי המאבק סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' "הבת שלי לומדת בבני ברק, והבן שלי בתל אביב. השינוי בקו הולך להוסיף להם ולכל התלמידים הנוסעים מבת ים למוסדות הלימודים מידי יום, עוד הרבה זמן". עוד הוסיף שמש "העין שלנו לא צרה בתושבי בני ברק, אך כאן לא מדובר בסיטואציה של זה נהנה וזה לא חסר, אלא מדובר ב'זה נהנה וזה חסר'. כשיש אופציה אחרת לשנות את קו 53, בלי לפגוע בכל התלמידים המשתמשים מידי יום בקו 140".

הבוקר (שלישי) תקף שמש בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי כל פניות התושבים אל חברי הכנסת החרדיים נענו בהתעלמות או לחילופין בשליחת מכתב נזעם ובזה יצאו ידי חובה".

עוד הוסיף שמש כי למרבה הבושה דווקא חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו הוא זה שנחלץ לעזרתם ושלח מכתב אל שרת התחבורה מירי רגב בו הוא מבקש לבחון מחדש את שינוי המסלול של קו 140. "אני מצר על על הפגיעה שחשים תושבי העיר בת ים שנעשתה להם עם שינוי במסלולו של קו 140" כתב קושניר והוסיף "הנני סבור כי לתושבי בת ים כמו לכל תושבי מדינת ישראל מגיע שירותי תחבורה ציבורית יעילים אשר מתוכננים בהתאם לצורכיהם".

המכתב ששלח קושניר

אך משיחה שערך הבוקר כתב 'בחדרי חרדים' עם נציגי חברי הכנסת החרדיים עולה תמונה שונה מהמתואר לעיל. חברי הכנסת מתגוננים כי הם כן פעילים בנושא ואין ביכולתם להגיב לכל אחת ואחת ממאות האימיילים שנשלחו אליהם.

מטעמו של חבר הכנסת ישראל אייכלר נמסר: קיבלנו את פניות התושבים והנושא בטיפול של צוות הלשכה. רק אתמול חבר הכנסת אייכלר הציג את הבעיה בפגישה שלו עם סגן שר התחבורה אורי מקלב, והציע מספר פתרונות, הפונים מקריית באבוב מעודכנים בהליך הטיפול אצלנו.

גם בלשכתו של יושב ראש וועדת הכלכלה יעקב מרגי נטען כי הוא פועל במלוא המרץ למצוא פתרון למצוקת התושבים. ואף הציגו מכתב אותו שלח מרגי לנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי, בו הוא קובל על חוסר התיאום עם הרשות וגורמי המקצוע בבת ים, ודורש לקבל מענה לפניות תושבי העיר.

המכתב ששלח מרגי 

 

מלשכת ח"כ יעקב טסלר נמסר: בלשכתנו התקבלו מאות פניות, החוזרות על עצמן, בנוגע לשינויים בתחבורה הציבורית בבני ברק. מטבע הדברים, לא ניתן להשיב לכל אחד באופן פרטני כי רבים הם ועליהם אנו מבקשים התרה. ח"כ טסלר העלה את תוכן הפניות מול גורמי המקצוע בעיריית בני ברק ואנו בקשר רציף מולם כדי ללמוד על השיניים שנעשו לייעול מערך התח"צ והפתרונות המוצעים לאלו שמרגישים נפגעים. ככל ויידרש נעלה את הנושא לדיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת

כזכור, וכפי שדווח כאן ב'בחדרי חרדים' נפתלי לוברט נציג סיעת יהדות התורה במועצת העיר תל אביב, בישר לתושביה החרדים של תל אביב. "לאור בקשות רבות שהגיעו ללשכתנו מהציבור הרחב להפעלת קו תחבורה משכונות דרום העיר תל אביב לבני ברק וחזרה, פעלנו שנים רבות מול משרד התחבורה, עיריית תל אביב, עיריית בני ברק וגורמים נוספים, והצלחנו בעז"ה להפעיל קו לרווחת התושבים" 

לוברט הוסיף ופרט את פרטי הבשורה "קו 140 מבת ים ישנה את מסלולו, ויעבור בציר הראשי חוצה שכונות דרום תל אביב, דרך קיבוץ גלויות - בר לב בדרכו לעיר בני ברק ובחזרה". כאשר במודעה המיוחדת מודה לוברט לראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וסגן שר השיכון חבר הכנסת יעקב ליצמן, ולאגף התנועה בעיריית תל אביב.

מלשכת סגן שר התחבורה אורי מקלב נמסר: בעיית קו 140 ידועה ומוכרת, כבר עם קבלת הפניות הראשוניות בעניין כינס סגה"ש מקלב דיון בלשכתו בנושא, בימים אלו בהוראת סגה"ש מקלב מתקיים בדיקות מקצועיות, ספירות נוסעים וכדומה במטרה לבדוק את יעילות השינוי, במידה ואכן יתברר כי השינוי לא היה לטובה מסלול הקו ישונה. התוכנית הייתה טובה בניסיון להעביר את הקו בכבישים ראשים דבר שהיה מביא לחיסכון בזמן הנסיעה, משרד התחבורה הקים מוקד מיוחד לקבלת פניות הציבור בכל שינוי הקווים של תוכנית נעים לעתיד המרוכזת על ידי עיריית בני ברק, ישנו צוות עובדים שעמל על פניות הציבור, לומד ומנתח אותם באופן רוחבי לפתרון כולל. אנו שומעים את כל הפניות, אנו קשובים לנוסעים ואין פניה אשר לא נענית, כך היה וכך יהיה בעתיד.

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) מסר בתגובה: בעקבות הפניה של חברי מועצת העיר בת ים אירינה גנין ויבגני אייזנשטט פניתי לחה"כ מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, בבקשה לבחון מחדש את קו 140. לא יכול להיות שקו 140 במשך שנים היה הקו היחיד שמוביל את תושבי בת ים אל מרכזי תעסוקה, והיום נוספו לו תחנות נוספות שמאריכות את נסיעתו של הקו ב45 דק'.

הדבר הזה הוא אבסורד, והוא פוגע בתושבי בת ים ובאיכות חייהם ובאפשרויות התעסוקה שלהם. כולי תקווה ששרת התחבורה תענה לבקשתי.

 

בת ים תחבורה ציבורית יעקב מרגי אלכס קושניר משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד