ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שלום - לא רק סיסמה

מה אנחנו האנשים הפשוטים יכולים לעשות כדי לקדם שלום במזרח התיכון // דעה

שנת 2020 תיחרט בהיסטוריה כשנה של מטושים ומסכות, אך ברקע מעל הכל תתנוסס יונה עם עלה של זית | השלום המיוחל קרם עור וגידים ומדינות ערביות מייחלות לשיתוף פעולה עם ישראל במגוון תחומים רחב | את שאלת מה נשתנה בין רבת עמון לדובאי אנו יכולים לפתור בעצמנו, עובדה, בסעודיה זה עבד | יענקי פרבר בטור דעה

מה אנחנו האנשים הפשוטים יכולים לעשות כדי לקדם שלום במזרח התיכון // דעה
פרבר ודגל סעודיה בירושלים צילום: דוד פרלמוטר

לאחרונה מתרבים הקולות בעולם על נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב, בדגש על סעודיה, וזאת לאחר שהתרגלנו שישראלים משכשכים את רגליהם במים של החופים בדובאי ובאבו דאבי.

איחוד האמירויות וגם בחריין, נראים כמו חלק ממדינת ישראל, טורקיה נראית כמו מצרים מבחינת "השלום" בין המדינות, כך שאנו עתידים לראות בזמן הקרוב את הישראלים באיחוד האמירויות, יותר ממה שראינו בסיני.

אך מה בכל זאת מעיב על הדברים הגדולים שנעשו במזרח התיכון, ה"שלום" שלא באמת קיים בין ישראל למצרים וירדן. ישראלים לא יכולים להסתובב בחופשיות ברחובות רבת עמון וברחובות קהיר, הירדנים והמצרים עוינים אותנו בצורה בלתי ניתנת להבנה, מאחר ואם היה שלום אמיתי, לא רק הישראלים היו ממלאים את רחובות ירדן ומצרים, אלא גם יהודים מרחבי העולם היו מגיעים למצרים וירדן, השנאה והעניות וקשיי הפרנסה אצל המצרים והירדנים, עדיפים על שגשוג כלכלי, וחבל שכך. הרחוב המצרי והירדני מאחל לראות אותנו בים, והרחוב האמירתי רוצה להיות אצלנו בחופי הים.

ולמה כל זה? כי הרחוב האמירתי לא גדל על מלחמות עם ישראל, וגם לא הרחוב הסעודי, אבל הרחוב המצרי והירדני עדיין זוכר את המלחמות שהמנהיגים שלהם הובילו, ועדיין הם לא מוכנים לקבל את ישראל כמדינה יהודית. נכון שיש שלום קר בין הממשלות, אבל שם מתחיל ושם זה נגמר. והוא קיים אך ורק בגלל אינטרסים כלכליים או חשש מאויב משותף, איראן או דאע"ש.

מה כן אפשר לעשות כדי להפשיר את האווירה, ולגרום שהעם לא יתנגד, צריך פשוט לגרום לרחוב הירדני והמצרי והסעודי והכוויתי לקבל את העובדה שישראל היא לא אויב. לפרסם פוסטים ברשתות החברתיות בהן הישראלים קוראים לשלום, גולשים ברשתות החברתיות שתומכים בשלום בין כל העמים כולל עם תושבי עזה, צריכים למלא את הרשתות עם תמונות וסרטונים של ישראלים עם דגלי המדינות כמו מצרים ירדן וסעודיה, נכון, בהתחלה כולם יספגו קללות איומים ועלבונות, אבל לאט לאט זה יתחיל לחדור לרחובות שהישראלים רוצים שלום, להגיב לעיתונאים קטארים וסעודים ומצרים וירדנים כמה אנחנו רוצים שלום. וזה יחלחל. בחודשים האחרונים מאות ישראלים מפרסמים את עצמם על דגלי איחוד האמירויות, וזה דבר הכי מבורך שיש, זה מראה לשכנים שלנו ששווה להם להצטרף לשלום.

פרבר עם דגלי המדינות הערביות

כשאני פרסמתי תמונות בהן אני נראה מחזיק שלל דגלי מדינות ערב עוד לפני שמישהו חלם שיהיה דיווח על ביקור נתניהו בסעודיה, הרבה הרימו גבה, חלק צחקו, וחלק לגלגו והשאר פיהקו, אבל החלום קרם עור וגידים.

לפעמים מספיקה סנונית אחת כדי לדעת את בוא הסתיו, גם כאן, אם ישראלים יציפו את הרשתות החברתיות עם מסרים של שלום ועם מסרים פיוס ויצטלמו עם דגלי מדינות ערב כמו ירדן ומצרים, בסוף יהיה מהפך ברחובות, שם נמצא העם, ושם צריך לנצח את דעות קדומות שיש שם בלי סוף, זה נשמע דמיוני שישראלים יסתובבו ברחובות קהיר ורבת עמון ללא חשש כמו שהם מסתובב באיחוד האמירויות, אבל עד לפני שלושה חודשים לא דמיינו חתונה ישראלית בדובאי

הסכם שלום דובאי ירדן רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד