י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיפלומטיה יקרה

החיסון הרוסי: יירכש למטרות דיפלומטיות

יעילותו מוטלת בספק אבל ישראל הכריזה שתרכוש מנות חיסון בעשרות מיליוני שקלים. מומחים מעריכים כי מדובר ב"רכש דיפלומטי"

החיסון הרוסי: יירכש למטרות דיפלומטיות
נתניהו ופוטין צילום: קובי גדעון /לע"מ

ישראל צריכה את פוטין, ושווה לה לשלם כמה עשרות מיליוני שקלים בעבור שמירת יחסים טובים עם אחד האנשים החזקים בעולם. כך מעריכים מומחים המתייחסים להודעה לפיה ישראל תרכוש את החיסון הרוסי.

החיסון הרוסי, נזכיר, לא הופץ בעולם. מדינות רבות לא מעוניינות לרכוש אותו, הן טוענות כי הוא לא עבר את מסלול הפיתוח והמחקר המקובל ולא התקיים בו ניסוי המוני בבני אדם, כפי שביצעו פייזר ומודרנה.

אך לא זה מה שהפריע לפוטין לקדם את החיסון, 'ספוטניק 5' שמו, ולהודיע כי המונים במוסקבה חוסנו בו. פוטין אף הודיע כי אחת מבנותיו קיבלה את החיסון, בכך ביקש להזים שמועות בדבר בטיחות נמוכה של החיסון הרוסי. היום אף דיווחה רוסיה כי החיסון "יציג יעילות של 95%".

אך דווקא ישראל הודיעה כי תרכוש את החיסון הרוסי. "המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים - וכמה שיותר מהר", אמר ראש הממשלה נתניהו לאחר שהזכיר את שיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא.

אך כעת נודע כי החיסון הרוסי, שישראל צפויה לשלם בעבורו עשרות מיליוני שקלים, לא צפוי להיכנס לשימוש בישראל. מומחים מעריכים כי החיסון יירכש לצורך "דיפלומטי", במטרה לחזק את היחסים בין ישראל לרוסיה, ולא יהיה חלק ממלאי החיסונים עליו יסתמך משרד הבריאות במיגור המגיפה.

ההערכה היא שנתניהו מבקש לרכוש את החיסון בין היתר לאור הפעילות בגזרה הסורית. היכולת של ישראל לפעול באזור מותנה בקבלת היתר של הנשיא פוטין, ובירושלים לא רוצים לפגוע בברית עם רוסיה - גם במחיר של רכישת חיסון בעשרות מיליוני דולרים שלא ייעשה בו שימוש.

 

חיסון לקורונה רוסיה פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד