י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חזרה לשגרה

אושר: התפוסה בתחבורה הציבורית תעלה ל-75%

לפי התיקון שאושר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, הקיבולת באמצעי התחבורה הציבורית תעלה מ-50 ל-75 אחוז | ח"כ זנדברג: "התקנות האלה זה אחד המהלכים המטומטמים בתקופת הקורונה. נגמרה הקורונה? אין הדבקה?"

אושר: התפוסה בתחבורה הציבורית תעלה ל-75%
אוטובוסים של חברת דן צילום: קובי עוזיאלי

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את בקשת הממשלה לתקן את תקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על פעילות התחבורה הציבורית. לפי התיקון שאושר, הקיבולת באמצעי התחבורה הציבורית תעלה מ-50 ל-75 אחוז. עם זאת, במהלך הדיון ביקש היו"ר מרגי לדעת כיצד יעבוד ההסדר החדש, אך לא קיבל תשובות ברורות. בהתייחס לכך אמר היו"ר מרגי, כי משרד התחבורה, ובמיוחד משרד הבריאות, לא הגיעו מוכנים לדיון. הוא הוסיף כי התקנות בתוקף עד ה-10 בדצמבר, וביקש עד אז להגיע לוועדה עם תשובות ברורות בדבר ההסדר החדש.

נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, הסביר כי לאור פתיחת המשק וחזרת התלמידים לבתי הספר, נדרש לתת מענה לביקוש הגובר לתחבורה ציבורית. באשר לתגבור אוטובוסים במרחב העירוני, עו"ד לוי הסביר כי משרד המשפטים הנחה לעשות זאת באמצעות תקנות לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ולכן ההליך מתעכב. לוי קיווה כי הטיפול בכך יושלם בקרוב.

ח"כ תמר זנדברג מתחה ביקורת על התקנות, ואמרה כי "מדברים על החלטות לא הגיוניות ודברים לא סבירים - התקנות האלה זה אחד המהלכים המטומטמים בתקופת הקורונה. נגמרה הקורונה? אין הדבקה? כל הרעיון זה מניעת התקהלות אז מי שלא רוצה התקהלות בתחנה יצור התקהלות באוטובוס הסגור. נייצר מוקדי הדבקה באוטובוסים, בזמן שענפי ההסעים והתיירות סגורים כבר 9 חודשים. אני מטילה ספק אם התקנות בכלל נאכפות". ח"כ טופורובסקי הוסיף כי ברור שיש סכנה בריאותית, אך לא ברור למה לא נמצאו פתרונות אחרים.

היו"ר מרגי ביקש חוות דעת רפואית על המהלך. ד"ר אריק האס, נציג משרד הבריאות, אמר כי אין ספק שעדיף להפחית את התפוסה, אך הדבר יוצר התקהלות בתחנות. הוא הוסיף כי באשר להתנהלות היום יומית משרד הבריאות יצטרך לעבוד עם משרד התחבורה. היו"ר מרגי מתח על כך ביקורת ואמר כי את זה היה צריך לעשות קודם לכן.

מנהלת אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, נועה אבירם, הסבירה כי האחוז שנקבע הוא ביחס לקיבולת המקסימלית באמצעי התחבורה. למשל באוטובוסים מדובר על אחוז מהקיבולת הכוללת, שמתייחסת גם למקומות בעמידה. כך שהקיבולת באוטובוסים בין עירוניים, בהם 50 מקומות ישיבה ועוד 10 מקומות בעמידה, תעלה מ-30 ל-45.

היו"ר מרגי סיכם את הדיון, ואמר כי התקנות בתוקף מרגע הפרסום ועד 10 בדצמבר, ואם המשרדים יהיו מעוניינים בהארכה הם יצטרכו לספק תשובות יותר טובות לוועדה. "אנחנו לא בטוחים שכל כללי הזהירות ננקטו. תפרסמו לציבור את כללי הזהירות. אני לא רוצה לומר שזה חסר אחריות, אבל יש בזה לקיחת סיכונים. המשרדים לא הגיעו מוכנים לדיון, במיוחד משרד הבריאות שהלוואי והיה קליל יותר גם בדברים אחרים, כמו מכוני הכושר בהם דנו אתמול", אמר

קורונה יעקב מרגי ועדת הכלכלה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד