י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי הסערה

בהרכב מורחב: בג"ץ ידון שוב על פינוי מצפה כרמים

שלושה חודשים אחרי אחרי החלטת בג"ץ להורות למדינה להרוס את מאחז מצפה כרמים, בית המשפט נעתר היום לבקשת המדינה והודיע כי יקיים דיון נרחב בסוגיה | תושבי היישוב בירכו: "מצפים שבדיון המורחב יקבל בית המשפט את פסק דינו של בית המשפט המחוזי"

בהרכב מורחב: בג"ץ ידון שוב על פינוי מצפה כרמים
מצפה כרמים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אחרי הסערה, בית המשפט העליון נענה לבקשת המדינה לקיום דיון נוסף בהחלטה להרוס את המאחז מצפה כרמים שבאזור בנימין. בהחלטה שהוציא היום (שלישי) השופט יצחק עמית, הוא קבע כי הדיון בעניין יתקיים בהרכב מורחב בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות.

כזכור, לפני כשלושה חודשים עורר בית המשפט העליון סערה רבתית כשפסק כי על המדינה לפנות את המאחז תוך שלוש שנים, ובכך הפך את פסיקת בית המשפט המחוזי. השופטים הטילו את האשמה על המדינה וקבעו בפסק הדין כי "הממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה ושומרון לא צלח את מבחן תום הלב".

לטענת השופטים, הממונה על הרכש שהממשלתי עצם את עיניו מלראות את סימני האזהרה המרובים שהיו בפניו לאורך שנים רבות, "ובכלל זה העובדה שהיישוב הוקם על מקרקעין מוסדרים הרשומים בבעלות פרטית של פלסטינים".

תושבי מצפה כרמים הגיבו בצהלה על ההחלטה לקיים דיון נוסף והביעו תקווה כי בית המשפט העליון יבטל את ההחלטה. "אנו שמחים על ההחלטה לקיים דיון חוזר. ברור כי הפסק שניתן בענייננו על הריסה ופינוי הישוב בשנית, ניסה לקבוע אמות מידה חדשות לנושא 'תקנת השוק' בו מחפשים לבחון את תום הלב של פקידי המדינה אי שם בשנות השמונים. נעשה לנו עוול נוראי ובית המשפט לא נתן משקל ראוי לפגיעה הקשה במשפחות", מסרו תושבי היישוב.

במאחז הוסיפו: "אנו מצפים שבדיון המורחב יקבל בית המשפט את פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שבחן לעומק את הנושא ומצא כי המדינה ותושבי הישוב התנהלו בתום לב הנדרש על מנת להשאיר את הישוב במקומו ולא להחריבו בשנית."

גם שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן, והשר מיכאל ביטון, בירכו על החלטת בג"ץ לקיים דיון נוסף בעתירה. השרים הדגישו, כי הבקשה לדיון נוסף, שהועברה על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתמיכה של מערכת הביטחון ומשרד הביטחון, נובעת מהתוצאה הקשה של פינוי התושבים שהגיעו למקום ביוזמה ובמעורבות מלאה ופעילה של גורמי המדינה- וכי יש להסתכל על המקרה הזה ועל מקרים נוספים דומים, בהיבט האנושי תוך שמירה על מערכת החוקים והכללים.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ הגיב להחלטת בג"ץ: "לצערנו בית המשפט הוכיח לכל אורך הדרך כי פסיקותיו פוליטיות מבית המדרש של השמאל. אין לנו ציפיות מהשופטים. יש לנו דרישות חד משמעיות מנבחרי הציבור שהם היחידים שנושאים באחריות ועליהם להביא תשובה מעשית הולמת שתרסן את בג"ץ, תשאיר את מצפה כרמים במקומו ותחזק את ההתיישבות."

 

פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד