י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד מזירת ההתרסקות

הותר לפרסום: ההרוגים בהתרסקות המטוס בנגב - חניך וקצין צה"ל

טרגדיה קשה: בהתרסקות המטוס הבוקר סמוך למשמר הנגב, נהרגו קצין בחיל האוויר וחניך בקורס טיס - כך הותר הערב לפרסום | בצה"ל חוקרים כעת האם מדובר בתקלה טכנית או בטעות אנוש | הודעה נמסרה למשפחות ההרוגים | מפקד חיל האוויר הכריז על עוצר טיסות אימונים | צפו

הותר לפרסום: ההרוגים בהתרסקות המטוס בנגב - חניך וקצין צה"ל
זירת התרסקות המטוס צילום: דוברות מד"א

צה"ל התיר הערב לפירסום, כי שני ההורגים בהתרסקות המטוס הבוקר הם טייס חיל האוויר, קצין במילואים בדרגת רב סרן, יחד עם צעיר בקורס טיס שהיה במהלך אימון. מדובר במטוס אימונים מסוג סנונית איתו משתמשים בקורסי טיס של צה"ל הודעות על מותם הטראגי נמסרו למשפחתם.

התאונה התרחשה סמוך לשעה 11:00 בבוקר, זמן קצר לאחר שהמטוס הסנונית המריא מבסיס האימונים חיל האוויר סמוך למשמר הנגב. מפרטים ראשוניים עולה המטוס, מסיבה שטרם התבררה, נגע בקרקע וניתר בחזרה לאוויר - מה שגרם להתרסקותו.

בצה"ל חוקרים כעת מה הוביל להתרסקות המטוס ולמותם של השניים. האפשרויות שעולות הן, פגיעה בבעל חיים באוויר, טעות אנוש או תקלה טכנית במטוס. מדובר במטוס שנקלט בחיל האוויר בשנת 2002. בצה"ל לא יודעים להצביע על מקרה דומה שהתרחש עם מטוס זה.

שני הלוחמים הועברו במסוקי חיל לבסיס צריפין, ומשם למכון לרפואה משפטית באבו כביר. ממד"א נמסר הבוקר כי בשעה 11:32 התקבל דיווח במוקד 101  על כלי טיס שהתרסק סמוך למשמר הנגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א במקום דיווחו על 2 גברים מחוסרי הכרה במקום, שמותם נקבע אחרי ניסיונות הצלה ממושכים. 

יוסף אבו ג'עפר חובש איחוד הצלה שהגיע לזירה מסר: "מדובר בשני צעירים שנהרגו כתוצאה מהתרסקות מטוס קל. למרבה הצער נקבע מותם בזירת האירוע".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע.

כמו כן, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר החל מהיום.

התרסקות מטוס חיל האוויר חיילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד