י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הזדמנות שיש בה סיכון

משרד הבריאות: "יש חיסון לקורונה; מיגור המגיפה יימשך עוד הרבה זמן"

בוועדת הקורונה בכנסת דנו היום בחיסון לקורונה שצפוי להגיע בקרוב לישראל. ראש צוות חיסוני הקורונה במשרד הבריאות הדגיש כי גם אחרי שיגיע החיסון נצטרף עדיין להתמודד עם מיגור המגיפה

משרד הבריאות: "יש חיסון לקורונה; מיגור המגיפה יימשך עוד הרבה זמן"
נסיין ישראלי מקבל חיסון לקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציג משרד הבריאות גילה היום (שלישי) בוועדת הקורונה בכנסת אופטימיות זהירה, בהשגת חיסון עולמי לקורונה. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון בירכה על מהלכי ממשלת ישראל להשגת החיסון לאזרחים, והדגישה כי גם לאחר הגעת החיסון לישראל –עדיין נתמודד עם המגיפה והשלכותיה עוד תקופה לא-מבוטלת, וחשוב להיערך גם לכך – כולל במערכת הבריאות.

ד"ר אורי פיינשטיין, ראש צוות חיסוני הקורונה במשרד הבריאות, הדגיש את המדיניות של פיתוח חיסון מקומי יחד עם עסקאות רכש דו-צדדיות, ואת חוסר-הידע העולמי על השפעות ארוכות-טווח של המחלה. "אנחנו רוכשים הזדמנות שיש בה סיכון, גם כשיעילות ובטיחות החיסון טרם ברורים, אך הם ייבדקו היטב – לפני שיוצע החיסון לאזרחים. בשבועות הקרובים התקדמו שתי חברות, "פייזר" ו"מודרנה", על התפתחות מהותית, אך דווקא על חולים בעלי תסמינים. הפיתוח מתנהל בקצב מסחרר, ומינהל המזון והתרופות של ארה"ב מתכנן לבדוק אישור חיסון בשבועיים הקרובים".

ד"ר פיינשטיין סירב להתחייב מתי כמה וכמה חיסונים יקבלו ודאות של חיסון בטוח ויעיל, על כמות מספקת של נסיינים. "היום אני כבר יותר אופטימי שיש חיסון אי-שם בחוץ - ואנו קרובים אליו". לדבריו, צוותי משרד הבריאות מתכוננים לתרחיש בו כמה וכמה חברות יצליחו בו-זמנית בפיתוח החיסון – ולהביאו לארץ.

לפי פיינשטיין, המכון הביולוגי בנס ציונה, ממשיך בבדיקת הבטיחות של החיסון שפיתח, ונמצאו מיעוט תופעות-לוואי בשלב הראשון של הבדיקה.

יוזם הדיון, ווליד טאהא התריע כי לפי סקרים שנערכו בארץ, 50% מאזרחי ישראל אינם מוכנים להתחסן עם הגיעו של החיסון הראשון ורק 21% מוכנים. חלקם מוזן ממידע ברשתות החברתיות, ואחרים חוששים מבטיחותו. הוא הדגיש כי יש לתת לאזרחים מידע מדויק מה יעילות החיסון ולכמה זמן, מה תופעות הלוואי, מי האוכלוסיות הראשונות שיחוסנו ומה ייעשה אם אוכלוסייה רחבה תסרב להתחסן. יואל רזבוזוב תהה מה מדיניות הבחירה של הממשלה באיזה חיסון לבחור.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שיבח את המקצועיות הרבה של משרד הבריאות בהערכת החיסונים המתפתחים בעולם, והציע כי הדיונים ברכישת החיסונים ע"י המדינה ייעשו בשקיפות – כדי לשמור על אמון הציבור. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאים עובדי המדינה, הוסיף כי "ככל שהמידע על יעלות ובטיחות החיסון יהיה נגיש לציבור – נבטיח את שיתוף הפעולה מצידו. מיגור המגיפה עוד ימשך זמן רב".

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד