ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כמו בסלובקיה

גדעון סער קורא להגביל את כל המדינה ל-24 שעות ולבצע בדיקות

חבר הכנסת גדעון סער הציע בוועדת הקורונה של הכנסת להגביל את כל המדינה למשך 24 שעות ולבצע בדיקות המוניות | "אני קורא לממשלה – תשקיעו את הזמן באסטרטגיה ולא במיקרו-טקטיקה"

גדעון סער קורא להגביל את כל המדינה ל-24 שעות ולבצע בדיקות
גדעון סער במליאת הכנסת צילום: פלאש 90

הצעה לעריכת מבצע בדיקות כלל-ארצי, בו-זמנית, הוצעה היום (שלישי) בוועדת הקורונה בכנסת, ע"י גדעון סער. יו"ר הועדה, יפעת שאשא-ביטון הדגישה כי "האסטרטגיה היום היא סגר. אנחנו כבר לא-מעט בתוך האירוע - ולכן הצגה של תכניות נוספות - חשובה להתמודדות יותר שפויה עם הנגיף. הוועדה מציעה חלופות לטיפול במשבר הקורונה, גם בהחזרת מערכת החינוך, וגם בהרחבת הבדיקות". עוד מחתה על גישת משרד הבריאות "שתפיסתו הבסיסית היא שהציבור משקר ומרמה. אי אפשר לצפות לאמון הציבור - בלי לתת אמון בציבור". היא קראה לתגבר את מערכת הבריאות "במקום להכין עוד סגר".

גדעון סער קרא לערוך בדיקות כלל-ארציות, כדי לאתר את החולים, ובעיקר את אלו חסרי-התסמינים. "למדינה יכולות בדיקה מהירות, לוגיסטיקה של פיקוד העורף – ותוך חלוקת המדינה לכעשרים אזורים, שיוגבלו רק ל-24 שעות. יערכו כחצי מיליון בדיקות ביום – ובאזור שנבדק, תשוב כל הפעילות למעט אירועים המוניים. כך בשבועיים וחצי, ניתן לבדוק את כל אזרחי המדינה. אני קורא לממשלה – תשקיעו את הזמן באסטרטגיה ולא במיקרו-טקטיקה".

לדברי סער, ככל שתיערך בדיקה זו מספר פעמים – ניתן יהיה להוריד באופן דרמטי את התחלואה. אמנם העלות של מבצע כזה היא גדולה מאד – אך עדיין זולה למשק מהסגרים המתמשכים. לדבריו, לפני כשבועיים שוחח בנושא עם ראש הממשלה והיועץ לביטחון לאומי – והובטח לו כי התכנית תיבדק. "כל יום נגרמים נזקים כבדים מאד לחברה ולכלכלה הישראלית"

ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, טענה כי יש קושי לאכוף את ההצעה למי שלא ירצה להיבדק – להיכנס לבידוד. לדבריה, היום, בארבע ערים בארץ, מבצע המשרד בדיקות המוניות בבתי ספר, "אך לכל בדיקה יש מרווח טעות, וחייבים יותר מבדיקה אחת. תכנית הבדיקות ההמוניות נבדקת ותיבדק בהמשך. צריך לבנות תכנית ישימה, אך מאד היינו מעוניינים בבדיקות המוניות במוקדי תחלואה". יש למדינה כיום יכולת 100 אלף בדיקות ביום, אך אין 100 אלף איש מדי יום המעוניינים להיבדק.

איל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות במרכז הרפואי "שיבא", הציע התחלת התכנית בערים מסוימות - ומשם לאזורים גדולים יותר. "לאחר החיסון נאפשר כניסה של אנשים למקומות שעתידים להיפתח אחרונים כמו תיאטראות בהצגת תעודה שהיה חולה, עבר בדיקת פי סי אר או שהתחסן".

שאשא-ביטון תהתה "ברגע שיתחילו להגיע חיסונים, לא הצלחתי להבין את השיח של מי שלא יתחסן לא יוכל לנוע באופן חופשי. כי אז מה זה שונה ממחלות אחרות? עד היום אמרו שזה שונה ממחלות אחרות כי אין חיסון. חובת חיסון היא בעייתית מאוד, אני לא זוכרת שביקשו ממני כשעליתי למטוס חובת חיסון - גם כאשר הייתה שפעת חזירים". אסתר אדמון, יו"ר המיקרוביולוגים עובדי המעבדות, הזהירה מפני אמינותן הירודה של הבדיקות המהירות.

 

קורונה גדעון סער יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד