י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדיון בוועדת הקורונה

הח"כית בהסתה קשה נגד החרדים והערבים

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו תקפה את החרדים והערבים במהלך דיון בוועדת הקורונה ואמרה כי שני המגזרים לא ירצו להיבדק • "שוב אנחנו מדברים על ה-75% הפראיירים מהציבור"

הח"כית בהסתה קשה נגד החרדים והערבים
בדיקת קורונה בנתב"ג צילום: פלאש90

במהלך הדיון אודות בדיקות הקורונה שנערך היום (שלישי) בוועדת הקורונה, הציע ח"כ גדעון סער לערוך בדיקות כלל-ארציות, כדי לאתר את החולים, ובעיקר את אלו חסרי-התסמינים. "למדינה יכולות בדיקה מהירות, לוגיסטיקה של פיקוד העורף – ותוך חלוקת המדינה לכעשרים אזורים, שיוגבלו רק ל-24 שעות. יערכו כחצי מיליון בדיקות ביום – ובאזור שנבדק, תשוב כל הפעילות למעט אירועים המוניים. כך בשבועיים וחצי, ניתן לבדוק את כל אזרחי המדינה.

בתגובה, ח"כ יוליה מלינובסקי תקפה ואמרה כי החרדים והערבים לא ירצו להיבדק. היא הוסיפה בארסיות כי "שוב אנחנו מדברים על ה-75% הפראיירים מהציבור", כשהיא מתכוונת לציבור הכללי.

נציין, כי בתגובה להצעתו של ח"כ סער ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, טענה כי יש קושי לאכוף את ההצעה למי שלא ירצה להיבדק – להיכנס לבידוד. לדבריה, היום, בארבע ערים בארץ, מבצע המשרד בדיקות המוניות בבתי ספר, "אך לכל בדיקה יש מרווח טעות, וחייבים יותר מבדיקה אחת. תכנית הבדיקות ההמוניות נבדקת ותיבדק בהמשך. צריך לבנות תכנית ישימה, אך מאד היינו מעוניינים בבדיקות המוניות במוקדי תחלואה". יש למדינה כיום יכולת 100 אלף בדיקות ביום, אך אין 100 אלף איש מדי יום המעוניינים להיבדק.

איל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות במרכז הרפואי "שיבא", הציע התחלת התכנית בערים מסוימות - ומשם לאזורים גדולים יותר. "לאחר החיסון נאפשר כניסה של אנשים למקומות שעתידים להיפתח אחרונים כמו תיאטראות בהצגת תעודה שהיה חולה, עבר בדיקת פי סי אר או שהתחסן".

קורונה יוליה מילינובסקי גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד