ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא מוותרים על הפרווה

במקום להשמיד: רוסיה מפתחת חיסון לחורפנים

לאחר שהתעורר חשש ממוטציה אלימה של הקורונה שמתפשטת אצל החורפנים, הודיע משרד הבריאות ברוסיה כי היא מפתחת חיסון ייעודי לבעלי חיים עבור החורפנים

במקום להשמיד: רוסיה מפתחת חיסון לחורפנים
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

החיסון שהיא מפתחת לא זוכה לאהדה בעולם אבל היא ממשיכה קדימה. רוסיה מודיעה שהיא מפתחת חיסון ייעודי לבעלי חיים עבור החורפנים – בעלי החיים הפרוותיים שהתגלה כי מוטציה אלימה של נגיף הקורונה מקנן בקרבם.

לפני כמה שבועות הודיעו רשויות הבריאות בדנמרק על איתור מוטציה אלימה של קורונה שמקננת בחוות חורפנים ברחבי המדינה. תחילה ביקשו הרשויות להשמיד מיליוני חורפנים שעה שבארץ דרשו מכל הבא מהמדינה לעבור בדיקת קורונה, אולם כעבור ימים הוחלט שלא להמית את החורפנים אחר שבדיקות העלו כי הנגיף לא ממשיך להתפשט.

הדבקה בקורונה מחורפנים אינה תופעה נדירה בדנמרק. למעשה, מאז תחילת ההתפרצות המגפה בתחילת השנה אותרו כבר חמישה וריאנטים חדשים של הנגיף שמקורם בחורפנים. על פי נתוני המכון הדני לבקרת מחלות (SSI) אותרו כבר 214 חולים שבדמם זוהו "גרסאות חורפנים" של נגיף הקורונה. עד עתה השינויים הגנטיים שנמצאו בנגיף לא שינו באופן מהותי את אופן פעולתו, את חומרת המחלה או את רמת ההדבקה שלו.

המוטציה החדשה של הנגיף, שהדנים מכנים "מקבץ 5", אותרה לראשונה בחוות חורפנים בצפון המדינה בחודשים אוגוסט וספטמבר השנה. עד כה אותרו 216 חוות חורפנים נגועות, וכאמור ידוע בוודאות על 12 בני אדם שנדבקו מהחורפנים בנגיף הזה.

כעת מודיעה רוסיה, המגדלת אף היא חורפנים לתעשיית הפרווה, כי היא תחסן את בעל החיים בחיסון ייעודי שיפותח עבורו.

 

קורונה רוסיה דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד