י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לא להגזים בציפיות"

מודרנה: קבלת החיסון אינה מונעת הדבקת אחרים

המנהל הרפואי של 'מודרנה' חושף: החיסון מונע הידבקות אבל לא מונע מהמחוסן להדביק אחרים | "אני חושב שאנחנו צריכים להיזהר, כשאנחנו מתחסנים, לא להגזים בציפיות שלנו מתוצאות החיסון"

מודרנה: קבלת החיסון אינה מונעת הדבקת אחרים
אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

גם אם כאשר המחוסן ידבק בקורונה הוא לא יחווה מחלה, כי הגוף שלו מחוסן וידחה את הנגיף, אך לא זה מה שימנע ממנו להדביק אחרים שלא חוסנו – כך מגלה המנהל הרפואי של חברת התרופות 'מודרנה', אחת מהמובילות בפיתוח חיסון לנגיף.

לדבריו, מחקרים הראו כי החיסון יעיל במניעת מחלה מאנשים שנחשפו לנגיף, אך אין הוכחות מדעיות לכך שהוא מונעת מהם לשאת את הנגיף "באופן חולף". כלומר, המחוסנים עלולים להדביק אחרים שלא חוסנו, כך אמר ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה.

"אני חושב שאנחנו צריכים להיזהר, כשאנחנו מתחסנים, לא להגזים בציפיות שלנו מתוצאות החיסון", אמר זקס בראיון. "כאשר נתחיל בהפצת החיסון, לא יהיו לנו מספיק נתונים קונקרטיים שיוכיחו שהחיסון הזה מפחית את ההעברה של הנגיף לאחרים שלא חוסנו".

זקס אמר כי הוא מאמין שהחיסון כן מפחית את יכולת ההעברה של הנגיף לאחרים, אך הדגיש כי ההערכה זו לא נתמכת בהוכחה מדעית מוסכמת. "אני חושב שחשוב שלא נשנה התנהגויות רק על בסיס החיסון", סיכם.

אמירותיו של זקס מצטרפות לאמירות של מומחים נוספים שמנסים לצנן את ההתלהבות העולמית מהחיסונים שבדרך. "ייקח זמן עד שחיסון יביא לסיום המגיפה העולמית ויעזור לכלכלה להתאושש, למרות שיצרני התרופות פועלים בקצב מסחרר כדי לייצר חיסון בטוח ויעיל", הם סבורים.

 

חיסון לקורונה חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד