ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בונה מחדש את גוש הימין

דרעי לסמוטריץ׳: "ש"ס פועלים למען אחדות ישראל"

לאחר שבשבוע שעבר דיווחנו על אודות קרב מכתבים בין ח"כ סמוטריץ' מן האופוזיציה לשר אריה דרעי שבשיאו נזף בו האחרון ואמר לו, איני זקוק להטפות מוסר מצידך, הערב השר דרעי במענה לסמוטריץ': נפעל באחדות ישראל

דרעי לסמוטריץ׳: "ש"ס פועלים למען אחדות ישראל"
אריה דרעי/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרב המכתבים בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ליו"ר 'האיחוד הלאומי' חה"כ בצלאל סמוטריץ'. אחרי ההאשמה של דרעי והתשובה של חה"כ סמוטריץ', הערב משיב דרעי לסמוטריץ', בצורה עדינה ומפויסת יותר, ונראה כי הוא משנה גישה וקורא לשלב ידיים לקראת האתגרים הבאים.

"בפנייתך האמורה העלית מספר עניינים חשובים הנוגעים ביחסים בין הרשויות וחובת הכיבוד ההדדי המוטלת על שלוש הרשויות. לצערי נדמה כי את חובה חשובה זו, משמעותית מאין כמוה במשטר בו אנו חיים ופועלים, כמו גם את חובת הריסון העצמי, מעדיף לעיתים בית המשפט העליון לדרוש מהרשות המבצעת ומהרשות המחוקקת ואולם אינו מקפיד על הנהגתן בבית פנימה", פתח השר דרעי את מכתבו במתקפה על בג"ץ.

דרעי מוסיף וכותב לסמוטריץ': "כפי שהשיבותי לך במענה לפנייתך מיום 15 בנובמבר עמדת תנועת ש"ס ועמדתי שלי לא השתנו כהוא זה ואנו ממשיכים לפעול לילות כימים למען שלמותו ואחדותו של עם ישראל. במסגרת פעולותינו כאמור הנחיתי את חה"כ ארבל להגיש את הצעת חוק גיור ממלכתי בישראל (זאת ללא כל קשר למכתבך, ומי כמוך המכיר את עבודת הכנסת יודע את משך הזמן לקבלת "פ" להצעות חוק פרטיות) אנו נמשיך ונפעל בכנסת ובממשלה, באמצעים חקיקתיים ואחרים, למען הגשמת מחויבותנו למען עם ישראל כולו בתחום זה מול יתר הגורמים הפוליטיים הרלוונטיים".

לגבי שאר הנושאים שהעלה ח"כ סמוטריץ', כותב השר דרעי, "בדומה, אבקש להבטיחך כי תנועת ש"ס בראשותי עומדת על המשמר למנוע פגיעה חמורה בהסדרי הסטטוס-קוו המאפשרים את חיינו המשותפים במדינת ישראל ומבטיחים את אחדות העם".

הוא מוסיף, "בהקשר זה הנחה השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, את הגורמים המשפטיים ללמוד את החלטת בג"ץ האחרונה בעניין הרבנות הראשית ובהמשך לכך תיערך בחינה מהי הדרך הטובה לילך בה ולמנוע כל פגיעה אפשרית באחדות עם ישראל. בצורה דומה בכוונתי לפעול ביחס לפסיקות עתידיות של בג"ץ העשויות להשפיע על ההסדרים הפוליטיים והציבוריים הרגישים בין הקבוצות השונות בעם ישראל ככל שתתקבלנה".

"לסיום דבריי", מסיים דרעי, "אבהיר כי איני רואה בקלות ראש את תמיכתך בפועלנו החשוב למען אחדות עם ישראל ומקווה כי תמיכה זו תתבטא גם בהצבעות סיעתך כולה במליאת הכנסת. עמדתי היא כי בנושאים הנוגעים לעתידו של עם ישראל ומדינת ישראל אין קואליציה ואופוזיציה וראוי שהמערכת הפוליטית כולה תתאחד בעניינים אלו. כפי שציינתי במכתבי, סירובם של חלק מחברי וראשי ימינה לקדם את הצעת חוק הגיור הממלכתי מנעה את פתרון הסוגיה בימי הממשלה הקודמת. ראוי שנלמד מניסיון זה לקראת האתגרים שעוד נכונו לנו". דברי השר.

בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד