ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא עדכן את היועץ

נחשף: ניגוד עניינים חמור בוועדה של גנץ

כולם נגד כולם: שר הביטחון גנץ הקים בראשית השבוע וועדת בדיקה לרכש הצוללות, ויש שאמרו כי מדובר במהלך פוליטי מתוך נקמה בנתניהו. אולם הערב מתברר כי הוועדה הוקמה ללא התייעצות עם אנשי משרד המשפטים | וגם, ניגוד העניינים החמור של חברת הוועדה

נחשף: ניגוד עניינים חמור בוועדה של גנץ
יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתחילת השבוע השיק שר הביטחון בני גנץ את חברי וועדת הבדיקה שיחקרו את נושא רכש הצוללות. הערב (שלישי) נחשף ב'ערוץ 20' כי חברת הוועדה יעל גריל נמצאת בניגוד עניינים חריף.

על פי הדיווח, גריל הייתה מנהלת המחלקה הכלכלית של משרד הביטחון בשנים 2012-2014 ,השנים שבמהלכן התנהלו הדיונים על רכישת הצוללות, כאשר מנהל הרכש דאז שמואל צוקר הוא זה שעושה את העסקאות ומודע לכל הדברים, משמע שגריל הייתה בליבת המשא ומתן באותה תקופה. דבר העולה לכאורה לכדי ניגוד עניינים חריף, כשהיא עתידה לחקור את הבוס שלה לשעבר שמואל צוקר שעמד בראש מנהל הרכש.

לאחר שגילו את דבר ניגוד העניינים, פנו מ'ערוץ 20' למשרד הביטחון בשאילתא דחופה, האם שר הביטחון בני גנץ היה מודע לעובדה שגריל כיהנה בתפקיד בכיר במנהל הרכש במשרד הביטחון בתקופת רכישת הצוללות.

עוד שאלו, האם בני גנץ לא היה מודע לעובדה שהגברת הנ"ל שירתה תחת שמואל צוקר, האיש שעמד בראש מנהל הרכש של משרד הביטחון בתקופת המו"מ וביצוע עסקאות הרכש של כלי השיט, בעוד היא אמורה לחקור אותו מתוקף תפקידה בוועדת הבדיקה.

במשרד הביטחון לא הכחישו את הטענות ומסרו בתגובה: "הגברת יעל גריל ביצעה מגוון רב של תפקידים במשרד הביטחון, במנהל הרכש ובמשלחת הרכש של המשרד בארה"ב, עד לפרישתה ממנו בשנת 2015. תחילת פעילות הוועדה נקבעה לראשית השבוע הבא, בכדי לאפשר זמן לכלל חברי הוועדה לעבור תהליך אישור של הסכם ניגוד עניינים, סיווג בטחוני ובסדרת חוזים. עד שלא יושלם התהליך כחוק פעילות הוועדה לא תחל".

ב'ערוץ 20' הציגו גם את תשובתו המעניינת של דובר משרד המשפטים, שכידוע נשלט על ידי השר אבי ניסנקורן מבכירי 'כחול לבן': "אני לא חושב שאנחנו הכתובת לשאלות. גם כמו שהבנתם מההודעה שלנו, גנץ לא ממש עדכן את היועץ לפני שהחליט להקים את הוועדה… שאלות בנוגע לחברי הוועדה יש להפנות למשרד הביטחון".

ניתן אולי להניח כי בתגובה מזלזלת זו, מבקש ניסנקורן לעקוץ את ראש מפלגתו גנץ. לאחר האכזבה שהנחיל לו בהסתרת דיל המינויים מול הליכוד.

ניגוד עניינים פרשת הצוללות תיק הצוללות בני גנץ ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד