ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פתח של תקווה

רמי גרינברג מציג: מיליונים לתלמודי תורה וישיבות

למרות הקיצוץ בכספי התמיכות בעקבות משבר הקורונה, החליט ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג להגדיל את כספי התמיכות בעשרות אחוזים. המהלך יביא לרווחה כלכלית של ממש עבור תלמודי התורה, בתי הכנסת, הישיבות ועמותות החסד והצדקה למיניהם המשגשגים בעיר

רמי גרינברג מציג: מיליונים לתלמודי תורה וישיבות
רמי גרינברג בסיור במוסדות החרדים בעיר צילום: באדיבות המצלם

משבר הקורונה הוביל לירידה משמעותית בהכנסות העירייה, ולהקצאת תקציבים גדולים לטיפול במשבר, בעקבות כך אישרה עיריית פתח תקווה לקצץ ב-50% את כספי התמיכות העירוניות, שגם היקף פעילותן ירד באפן משמעותי. עם זאת, לאור תהליכי התייעלות משמעותיים שנקט בהם ראש העיר במהלך החודשים האחרונים, החליט ראש העיר רמי גרינברג להגדיל את כספי התמיכות ב-30% נוספים, ולהרחיב את היקף התמיכה בעמותות נוספות.

המהלך יביא לרווחה כלכלית של ממש עבור תלמודי התורה, בתי הכנסת, הישיבות ועמותות החסד והצדקה למיניהם המשגשגים בעיר פתח תקווה. כאשר יודגש, כי מדובר בתקציבי 2020, רגע לפני סיום השנה התקציבית, וסמוך לשנת התקציבים החדשה 2021. כך שכאמור מדובר ברווחה של ממש למוסדות התורה והחסד בעיר.

עוד יודגש כי בשל משבר הקורונה רשויות רבות חתכו השנה מהתקציב את חלוקת התמיכות השנה, וחלקן אפשרו היקף תמיכות של 50% בלבד.

30% כספי התמיכות הן תוספת עצומה של מיליוני שקלים לתלמודי התורה בעיר, תוספת של מיליונים לישיבות הקטנות, מאות אלפי שקלים לישיבות גבוהות הפועלות בעיר, תוספת של עשרות אלפי שקלים למקוואות טהרה, ובמאות אלפי שקלים תוספת למסגרות הכוללים של מאות ואלפי האברכים בעיר. מאות אלפי שקלים לבתי ספר לבנות בעיר, עשרות אלפי שקלים תוספת לעמותות חסד כמו יד שרה, נותנים כוח ועוד, מאות אלפי שקלים תוספת לארגונים לחלוקת מזון לנזקקים, אלפי שקלים לעמותות להרבצת תורה כמו קרן התרבות דגל ירושלים, פרחי הדגל ועוד. תוספת משמעותית לארגוני ההצלה השונים כמו איחוד הצלה, נוער מד"א, יד לבנים, ועוד. מאות ועשרות אלפי שקלים תוספת למסגרות ופעילויות עבור החינוך המיוחד ובעלי מוגבלויות.

ראש העיר רמי גרינברג אומר לקראת אישור המהלך בישיבת המועצה: "כידוע, עיריית פתח תקוה כמו כלל המשק, מתמודדת עם ההשלכות התקציביות שכרוכות בטיפול במשבר הקורונה. במקביל גם העמותות השונות, צמצמו את היקף פעילותן באופן משמעותי. על אף זאת, הנחתי על הגדלה של 30% בסך התמיכות וזה מעבר ל-50% שכבר ניתנו. כפי שהבטחתי בחודשים האחרונים, העירייה תפעל להגדלת התמיכות ככל שהמצב יאפשר זאת. כך, לאור הפעילות האינטנסיבית שלנו בנושא ובהמשך לפעולות ההתייעלות הרוחביות שהרשות קידמה, אני שמח לבשר על הרחבת תקציבי התמיכות לעמותות ב-30%. עיריית פתח תקוה תמשיך לתמוך בעמותות השונות באופן שוויוני ככל שיידרש לרווחת תושבי העיר."

רמי גרינברג תלמודי תורה תקציב ישיבות עיריית פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד