י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טעות לעולם מבודדת

כך מכניס השב"כ אלפים לבידוד – בלי סיבה

איכוני השב"כ מכניסים אלפים לבידוד גם אם לא שהו בקרבת חולה מאומת אלא רק שוחחו איתו בטלפון | הנזק המוערך למשק כתוצאה מהאיכונים הכפויים גבוה לאין שיעור

כך מכניס השב"כ אלפים לבידוד – בלי סיבה
שימוש בסלולר בנהיגה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הכלי העוצמתי בו עושות רשויות הבריאות שימוש במטרה לאתר אזרחים ששהו בקרבת חולי קורונה מאומתים וליידע אותם על חובתם לשהות בבידוד במשך ימים ארוכים, אינו חף מטעויות, אך כעת התברר כי מדובר בטעות סדרתית ומוזרה, בה גם אדם שרק שוחח בטלפון או שלח מסרון לנשא מאומת עשוי להיות מזוהה במערכת האיכון של השב"כ כמי ששהה בקרבת החולה פיזית, ועל כן יקבל הודעה שעליו להיכנס לבידוד.

כרגע אין אומדן ברור של ימי הבידוד שנכפו על אזרחים בגלל הטעות האמורה, אך ההערכה היא שמדובר במאות אזרחים שבמצטבר בילו אלפי ימים בבידוד מעיק, כאמור ללא כל סיבה וללא ששהו בקרבת חולה מאומת, אלא רק בגלל טעות במערכת האיכון שזיהתה שיחה טלפונית או שליחת מסרון כאילו בעלי המכשירים הניידים שהו זה בקרבת זה.

הנזק למשק כתוצאה מאותם בידודים מוטעים מעורך במאות מיליוני שקלים, ספק אם תהיה דרך לאתר את כל האזרחים שהטעות כבלה אותם לביתם למשך ימים ארוכים, הם נעדרו מהעבודה, חלקם, אנשי מקצוע ומנהלים שגרמו להשבתה חלקית או מלאה של עובדים אחרים התלויים בהם.

בעבר עלו טענות רבות על חוסר הדיוק שבאיכון השב"כ, נטען כי הוא מזהה אנשים ששהו משני צידי קיר, בדירה סמוכה למשל, כאילו שהו יחד באותו חלל, אף שמעולם לא נפגשו ובמקרים רבים כלל אינם מכירים זה את זה. לכן העמיד משרד הבריאות פלטפורמה לערעור על דרישת הבידוד, שאכן פטרה רבים מחובה שהוטלה עליהם בטעות.

קורונה שב"כ איכון סלולרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד