ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
דיווח

סוריה: לפחות שמונה נהרגו בתקיפה הישראלית

בסוריה ביצעו הבוקר הערכת נזקים אחרי שורה של תקיפות במדינה, אשר יוחסו לחיל האוויר הישראלי | המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח כי על פי הערכות, כשמונה לוחמים פרו איראנים נהרגו בתקיפה

סוריה: לפחות שמונה נהרגו בתקיפה הישראלית
תקיפה בסוריה בעבר צילום: באדיבות המצלם

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם מדווח הבוקר מפי גורמים רשמיים בסוריה, כי בתקיפת צה"ל הלילה במדינה, נהרגו לפחות שמונה בני אדם המשתייכים למיליציות הפרו איראניות הפועלות באזור. על פי הערכות, תקיפת חיל האוויר הישראלי כוונה לעבר מטרות השייכות לארגון חיזבאללה.

מוקדם יותר הלילה, כלי התקשורת במדינה דיווחו על שורת תקיפות שביצעו מטוסי קרב שך צה"ל לעבר מטרות שונות באזור קונייטרה שבגולן הסורי, ובאזורים הכפריים מדרום לדמשק. בסוריה העריכו הלילה כי התקיפות כוונו לעבר מטרות המזוהות עם המליציות האיראניות הפועלות בשיתוף פעולה עם חיזבאללה. במדינה.

יצוין, כי בעבר ביצע צה"ל תקיפות מנע במטרה להקדים ניסיונות של הכוחות האיראנים לבצע פעולות כנגד ישראל. על פי רוב, בישראל לא נטלו אחריות על התקיפות. בימים האחרונים גברה המתיחות בגבול הצפוני מחשש לפיגוע או מתקפה על רקע תקיפות צה"ל בתגובה להנחת המטענים בשבוע שעבר.

כזכור, בשבוע שעבר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. בצה"ל הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית.

תקיפה סוריה חיל האוויר הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד