י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התאוריה קרסה

מחקר בשבדיה העלה: חסינות עדר לא מועילה

למרות ששילמה מחיר כבד בחיי אדם בתקווה להגיע ל'חסינות עדר' אפידמיולוג בשבדיה סבור כי החסינות לא מנמיכה את היקף ההדבקה

מחקר בשבדיה העלה: חסינות עדר לא מועילה
אילוסטרציה צילום: pexels

"נושא חסינות העדר אינו פשוט אנו לא רואים שום סימנים לחסינות באוכלוסייה, שמאטים את ההדבקה כרגע". את הדברים אמר אנדרס טגנל האפידמיולוג בכיר בשבדיה, בתדרוך שמסר בבירה שטוקהולם.

דבריו גרמו לאכזבה עמוקה, שכן השבדים נחשפו לנגיף יותר מכל שכניהם באזור הנורדי, ולכל אדם שלישי שנבדק בשטוקהולם יש נוגדנים, כך עולה מנתונים שפורסמו השבוע. זאת לאחר שהמדינה החליטה שלא לנקוט במדיניות של סגרים אלא התבססה רק על צעדי ריחוק חברתי שהאזרחים ינקטו מרצונם.

טגנל אמר בעבר כי חסינות העדר קשה למדידה ואף הטיל ספק במספרים הרשמיים. הרשויות השבדיות הבהירו כי חסינות אינה מטרה לאומית, אך חשיפתה של האומה לנגיף הופכת אותה למקרה מבחן ברור לבחינת התיאוריה.

במחקר שנערך לאחרונה ב- OECD, דורגה שבדיה בעקביות בין המדינות שנפגעו הכי קשה באירופה, במדדי תמותה יחסית ושיעור הדבקה בקורונה. שבדיה גם היתה האיטית ביותר לעצור את ההדבקה.

המדינה נאלצה לאחרונה לחשב מסלול מחדש בגישתה כנגד הנגיף, שכן שיעור הנדבקים החדשים היומי הגיע ל-7,000, מה שגרם לראש הממשלה סטפן לופבן להכריז על הגבלות חמורות על התקהלות של מעל שמונה אנשים. כמו כן במטרה לצמצם את היקף חיי הלילה והבילוי במדינה, מכירת אלכוהול נאסרה לאחר השעה 22:00.

לופבן השתמש בשידור טלוויזיוני נדיר ביום ראשון כדי לבקש בפני בני ארצו לעשות יותר במסגרת המאבק בנגיף המשתולל. "בריאותם וחייהם של אנשים עדיין בסכנה, והסכנה גוברת", אמר.

קורונה שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד