י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גיבוי מפתיע של האוצר

סוער ב'הדסה': פרופ' רוטשטיין נגד דליה איציק

לאחר שארגון 'נשות הדסה' הציע את מועמדותה של יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק לתפקיד יו"ר דירקטוריון 'הדסה' אך נתקל בוטו מצד מנכ"ל בית החולים הפרופ' רוטשטיין, זוכה כעת המנכ"ל לגיבוי מפתיע מהאוצר: "דרושה דמות עם ניסיון במערך הבריאות"

סוער ב'הדסה': פרופ' רוטשטיין נגד דליה איציק
הפרופ' זאב רוטשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא שקט ב'הדסה'. לאחר שבעבר כבר הספיק המנכ"ל הדינמי של בית החולים, הפרופ' זאב רוטשטיין, לצאת לקרבות חזיתיים מול האוצר, הפעם זוכה רוטשטיין לגיבוי מפתיע ממשרד האוצר וזאת על רקע החלטתו שלא לאשר את מינויה של יו"רית הכנסת לשעבר, הגב' דליה איציק, לתפקיד יו"ר דירקטוריון בית החולים.

לפי הדיווח שפורסם היום ב'דה מרקר', ההצעה למנות את איציק לתפקיד יו"ר דירקטוריון בית החולים הועלתה בידי ארגון 'נשות הדסה', שהוא בעצם הגוף המוגדר כבעלים של בית החולים. עם זאת, מנכ"ל בית החולים הפרופ' רוטשטיין הודיע כי הוא מתנגד למינוי וכי הוא ישים על כך ווטו, וזאת לאחר שהבהיר כי "יש צורך בדמות עם ניסיון במערך הבריאות, במיוחד בתקופת הקורונה".

רוטשטיין, שאף איים בהתפטרות במידה והמינוי יצא לפועל, מעוניין בהמשך כהונתו של ארז מלצר ששימש כיו"ר הדסה בשש השנים האחרונות, אך הוחלט שלא להמשיך את כהונתו.

ארגון נשות הדסה שהיה בעבר המחליט על מינויים בכירים בבית החולים, הציע את דליה איציק כמועמדת ראשונה לתפקיד. עם זאת, כחלק מהסכם ההבראה שנחתם בין הממשלה ובין בית החולים לאחר שהוא נקלע כזכור לגירעונות כבדים שאיימו על המשך תפקודו – גירעונות שהוא נחלץ מהם בעקבות מינויו המוצלח של רוטשטיין – ניטלה מהארגון הזכות הבלעדית לקביעת המינויים והוא אמור לקבל את אישורם של האוצר כמו גם של הנהלת בית החולים.

במשרד האוצר הבהירו השבוע לנשות הדסה כי הן אינן המחליטות הבלעדיות יותר במינויים בכירים, ובמכתב שנשלח לארגון השבוע הדגישו באוצר כי "הדבר אינו מוסכם ואינו על דעתנו". במכתב נרמז כי ניסיונה והתאמתה של איציק לתפקיד עומדים בספק, וזאת לאחר שהתנאים הינם 10 שנות תפקיד ניהול בכיר ומתוכן 3 שנים בתפקיד מנכ"ל או יו"ר בגוף בעל מחזור כספי בהיקף שלא יפחת מחצי מיליארד שקל. בנוסף, מעלים באוצר תמיהה על החלטת נשות הדסה לסיים בחיפזון את כהונתו של יו"ר הדירקטוריון הנוכחי ולא להאריך את כהונתו.

במכתב תקפו בחריפות: "בחרתן באופן חד צדדי וללא הודעה מוקדמת, למנות את אחד המועמדים כיו"ר דירקטוריון זמני והכול בניגוד לאמור בתקנון, וכשאתן יודעות שהדבר אינו מוסכם ואינו על דעתנו", כתבו נציגי האוצר, והוסיפו: "ההתנהלות החד צדדית מעלה חששות כבדים לגבי תהליכי קבלת ההחלטות על ידי נשות הדסה בנושא כה חשוב".

זאב רוטשטיין דליה איציק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד