י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערה בקהילה היהודית

המלשין כיוון את השוטרים עד לדלת הכניסה ונתן את הקוד הסודי

בקהילה היהודית באנטוורפן סובלים ממכת מלשינים על חתונות ושמחות, ואמש בפעם הראשונה פשטה המשטרה על שורת שמחות בעיר וחילקה קנסות של אלפי יורו למשתתפים ולמארגנים. "יש מלשין שהוא ידוע בעיר שכיוון את המשטרה עד לפתח האולם שהיה סגור והם פרצו את הבניין"

המלשין כיוון את השוטרים עד לדלת הכניסה ונתן את הקוד הסודי
חסידים בערב שבת צילום: דוד כהן - פלאש 90

תקופת הקורונה הביאה על הציבור החרדי גזירה שאינו יכול לעמוד בה. האיסור על עריכת חתונות מעיב על משפחות רבות בציבור החרדי מרובה הילדים. החתונות נערכות במחתרת תחת חשש כבד מקנסות המשטרה עקב הלשנות מתוך הקהילה.

אך מתברר כי לא בארץ התופעה שכיחה, הקהילה החרדית באנטוורפן סובלת ממלשינים סדרתיים ובגללם נהרסות שמחות ובעלי השמחות נקנסים בסכומי עתק. 

אמש (שלישי) נחגגו שורת שמחות באנטוורפן ביניהם בר מצווה וחתונה שנערכו באופן מצומצם עם 70 משתתפים בלבד. המשטרה שהגיעה למקום סגרה את השמחות למגינת לב המחותנים והמשתתפים. 

החוק בבלגיה בימים אלו מדבר על איסור התכנסויות בכלל, עקב הסגר שהוטל על העיר בעקבות הנגיף הוא אמור להסתיים בעוד מספר שבועות. 

מדובר בפשיטה ראשונה של המשטרה המקומית, ול'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה המקומית פשטה אמש על שני אולמי שמחות הנמצאים בבעלות יהודית. באנטוורפן, בניגוד לארץ, לא ניתן לערוך חתונות במרחב הפתוח עקב מזג האוויר החורפי השורר במדינה. 

באולם אחד נחגגה בר מצווה גדולה לבן אחד האברכים, שם חולקו דוחו"ת לכל משתתף בסך 250 יורו עוד לפני הדו"ח הצפוי לכל מארגן, שהוא נע בסביבות 7 אלף יורו. באולם השני, אולם די קטן שם נישא בחור בן 34 עם כלה בת 35, המשטרה המקומית פרצה לשני האירועים וסגרה אותם.

לדברי אחד העסקנים במקום ששוחח עם 'בחדרי חרדים': "אנחנו מתמודדים כאן עם מלשינים. זה נורא ואיום. יש מלשין שהוא ידוע בעיר שכיוון את המשטרה עד לפתח האולם שהיה סגור והם פרצו את הבניין בכדי להיכנס".  

"העיתונות המקומית פרסמה היום את הסיפור והוא נמצא כאן בראש הכותרות" מספר העסקן, "צריך לראות את הקשר של המשטרה לזמן האירוע בעקבות ההלשנה שמגיע דווקא ממישהו יהודי מתוכנו".

העסקן הדגיש: "אני חייב לציין שהמשטרה לא מכוונת כאן נגד יהודים כי גם לגויים הם סגרו אירועים אך בוודאי שההלשנה מכוונת לאירוע ולהרוס שמחה של יהודים שעושים את השמחה באופן הכי מצומצם שיש זה הדבר הכי חמור מה שקורה כאן". 

אחד מעסקני הקהילה ממשיך לספר, "בבתי הכנסת באנטוורפן, שם כל השנה יש קוד בכניסה שאותו המשטרה יודעת בגלל הביטחון והשמירה, אך בדלת נוספת יש עוד קוד ושוטרים שהגיעו לאחד מבתי הכנסת לא ידעו את הקוד השני והתקשרו למלשין לבקש את הקוד והוא נתן להם, זה דבר חמור מאוד". 

לדבריו, "אנו נזכרים פה יותר ויותר בדברים שאמר האדמו"ר מויז'ניץ על המלשינים". "מצד התורה מותר להחרימם מכלל ישראל, אסור לתת להם למלאות רצונם הנלוזה. מלאים רשעות לשמה יש בהם, לדאבוננו יכולים המה להתפלל ג' תפילות ביום ולהניח תפילין, שום דבר לא שווה אצלם, צריכים להוקיעם ממחננו", כך הרבי מויז'ניץ.

לאור המצב, דיברו ביניהם רבני העיר וקבעו כי צריך להיזהר שנכנסים לשמחות שלא להזיק לאחרים לאור הפריצה של המשטרה אמש. דברי הרבנים אף פורסמו על לוחות המודעות בקהילה.

אנטוורפן מלשינים חתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד