י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טראמפ יעשה צעד?

דיווח: צה"ל הונחה להיערך לתקיפה אמריקאית באיראן

שבועות אחדים לפני יציאתו של טראמפ מהבית הלבן והחלפת השלטון בארצות הברית, הדרג המדיני הנחה את הצבא להיערך לאפשרות של תקיפה אמריקנית באיראן | על פי דיווח באתר 'וואלה', החשש בישראל כי איראן תגיב נגד ישראל במידה ותותקף

דיווח: צה"ל הונחה להיערך לתקיפה אמריקאית באיראן
כוחות צה"ל בגבול סוריה צילום: דוד כהן//פלאש 90

הדרג המדיני בישראל שיגר בימים האחרונים מסרים לצה"ל ולמערכת הביטחון, להיערך לאפשרות שהנשיא טראמפ יורה לצבא ארצות הברית לבצע מתקפה נגד איראן ואולי אף נגד אתרי הגרעין שלה, כך מדווח היום (רביעי) העיתונאי ברק רביד ב-וואלה! NEWS. על פי הדיווח מפי בכירים ישראלים, ארצות הברית צפויה לעדכן את ישראל במידה ויוחלט לתקוף באיראן.

לישראל, כך על פי הדיווח, אין אינדיקציה מדויקת על החלטה כזו או אחרת של נשיא ארצות הברית לבצע תקיפה, אך יחד עם זאת ההערכה היא כי בעקבות התקופה הרגישה, טרם יציאתו של טראמפ מהבית הלבן, הוא עלול לקבל החלטה שתוביל לתגובה צבאית של איראן ושלוחותיה נגד ישראל. במטרה להיערך, בצה"ל קיבלו הנחיה לוודא שכלל המערכים מוכנים לתגובה צבאית.

כזכור, לפני כשבוע דווח ב'ניו יורק טיימס', כי הנשיא טראמפ בחן אפשרות להפציץ את מתקני הגרעין של איראן, בשבועות האחרונים שלו בתפקיד, אך יועציו הזהירו אותו כי הדבר עלול להביא לסכסוך גדול במזרח התיכון. טראמפ שאל את יועציו הבכירים בפגישה בחדר הסגלגל ביום חמישי האם יש לו אפשרויות לנקוט בפעולה צבאית נגד האתר הגרעיני הראשי באיראן בשבועות הקרובים.

על פי הדיווח בעיתון, הפגישה התרחשה יום לאחר שפקחים בינלאומיים דיווחו על עלייה משמעותית במלאי החומר הגרעיני במדינה, כך חשפו ביום שני ארבעה בכירים לשעבר בארה"ב. יועציו הבכירים הניאו את הנשיא מלהתקדם עם תקיפה צבאית.

היועצים - כולל סגן הנשיא מייק פנס; שר החוץ מייק פומפאו; מזכיר ההגנה בפועל כריסטופר סי מילר, וגנרל מרק מילי, הזהירו כי תקיפה נגד מתקני הגרעין באיראן עשויה להסלים בקלות לסכסוך רחב יותר בשבועות האחרונים לכהונתו של טראמפ.

 

 

 

 

 

איראן ארצות הברית צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד