י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי העימות המתוקשר

נחשף: סבו של יאיר גולן היה בעצמו 'משיחי'

חבר הכנסת ‎יאיר גולן הטיח בעיתונאי עמית סגל כי רק "הוא וחבריו הם אלו שבנו באמת את הארץ הזו, ואלה שבאמת נלחמים עליה ובונים אותה גם כיום" בעוד סגל משתייך לטענת גולן "לציבור שמימש את רוב האלימות הפוליטית בישראל", ב'שביעי' מצאו כי אבי סבו של גולן עצמו היה בין המתיישבים ה"משיחיים" שהקימו את מושב נחלת יהודה

נחשף: סבו של יאיר גולן היה בעצמו 'משיחי'
עמית סגל/יאיר גולן צילום: פלאש 90

שוב עימות מתוקשר בין חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' ואיש התקשורת עמית סגל מ'חדשות 12'. גולן טען בראשית השבוע כי "הציונות הדתית משיחית ולא בנתה את הארץ" בעיתון 'שביעי' בדקו וגילו כי אבי סבו של חבר הכנסת גולן הנטוע כיום עמוק בתוך ערוגות השמאל הישראלי, היה לא פחות ממתיישב דתי ממייסדי מושב נחלת יהודה, הסמוכה לראשון לציון, ואפילו יש רחוב על שמו ושם סבתו בראשון לציון הסמוכה. 

כזכור, ‏חבר הכנסת ‎יאיר גולן הטיח בעיתונאי עמית סגל כי רק "הוא וחבריו הם אלו שבנו באמת את הארץ הזו, ואלה שבאמת נלחמים עליה ובונים אותה גם כיום" בעוד סגל משתייך לטענת גולן "לציבור שמימש את רוב האלימות הפוליטית בישראל", עוד הגדיר גולן את עמית סגל משתייך לציבור "משיחי".

ב'שביעי' חקרו וגילו כי ‏זליג סלומון, הסבא רבא של סגן הרמטכ"ל לשעבר, הגיע לארץ בעליה הראשונה והיה ממייסדי נחלת יהודה ובוני המושבה ראשון לציון. והיה חלוץ שומר תורה ומצוות ממייסדי נחלת יהודה. מושב שרבים מהמתיישבים בו היו יהודים "דתיים ומשיחיים" כהגדרת נינו סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת יאיר גולן.

חבר הכנסת גולן אמר בתגובה לשביעי כי יש הבדל בין המתיישבים הדתיים בראשית המאה למתיישבי יו"ש וכי זה לא אותו דבר. עוד הדגיש גולן כי אורח חיי משפחתו התבסס על "דתיות נינוחה, עמלנית, אישית ומזמינה".

‏"ספגתי דתיות אנושית מאוד, מוסרית וצודקת. חלקים ממנה הם חלק מנוהגי גם כיום. יש אחרים שאמצו גוון לאומני, מר ונמהר. הגוון הזה רחוק מאוד מיהדות ומדתיות כפי שאני תופס אותה. די לנו מדתיות כתורה לאומית. אני מתגעגע לדתיות כתורת מוסר" שחזר גולן בנימה נוסטלגית.

עמית סגל יאיר גולן התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד