י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ואיך זה קשור למחאות נגד נתניהו?

השר מאשר: איראן מבצעת פעילות בישראל. צפו

במסגרת שאילתה דחופה שהועלתה במליאת הכנסת, אמר שר המודיעין אלי כהן: "אני מאשר שאיראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל הישראלית" | לדבריו, הפעילות כוללת "תמונות ממחאת הדגלים השחורים וביקורת על מדיניות ראש הממשלה" | יו"ר 'מרצ': "שטויות כאלה לא שמעתי שנים"

השר מאשר: איראן מבצעת פעילות בישראל. צפו
שר המודיעין, אלי כהן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחר הפרסום הרשמי של פייסבוק, שר המודיעין אלי כהן מ'הליכוד' השיב במליאת הכנסת לשאילתה דחופה של חבר סיעתו, ח"כ אריאל קלנר, על כך שאיראן מבצעת פעילות על מנת להשפיע על דעת הקהל בישראל.

השר כהן השיב ואמר לחברו: "אני מאשר שאיראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל הישראלית, וזה כמובן מגורמי המודיעין, שאכן הדברים ידועים ומתבררים. איראן משקיעה משאבים בתעמולה ובחתרנות המכוונים לקהל הישראלי. מפאת רגישות החומר, אני לא אוכל להתייחס לכולו כאן בפירוט באופן מלא".

לדבריו, "מעבר לפעילות בתחום הרשתות החברתיות, המאמצים של מערכת המודיעין האיראנית מתמקדים באיתור ובגיוס של ערבים ישראלים או של פלסטינים למודיעין או לטרור. קהילת המודיעין, ובעיקר השב"כ, פועלת לסיכול טרור, חתרנות והשפעה איראנית ברחבי המזרח התיכון, וכמובן בישראל. הפעילות הישראלית שמבוצעת, אי אפשר לבוא ולפרט אותה כאן מעל דוכן המליאה. אני רק אציין שהשב"כ הוביל בשנה האחרונה את סיכול אותם ניסיונות איראניים גם בתחום הרשתות וגם בנושא של גיוס סוכנים ערבים ישראלים בישראל, שנועדו בעיקר לאסוף מודיעין ואף ניסו לגייס אותם לבצע פיגועי פח"ע כאן אצלנו במדינת ישראל".

"אני אתייחס גם לפרסום שעלה בנושא הזה של פייסבוק, שאכן מאשרת שהיו 12 פרופילים שנמחקו, שני עמודי פייסבוק, מעל 300 חשבונות אינסטגרם פיקטיביים, שפעלו בתיאום מאיראן ופעילותם כללה מאפיינים בהחלט של חוסר אותנטיות. גם בדוח שלהם הם מציינים שרשת פרופילים למעשה התחילה, הייתה בשלב מוקדם, 1,000 עוקבים בפייסבוק, מעל 9,000 באינסטגרם. הניסיונות שנעשו זה להפיץ תכנים בעברית ובערבית, תוך התמקדות באירועים אקטואליים בישראל, כולל תמונות ממחאת הדגלים השחורים וביקורת על מדיניות ראש הממשלה". דברי שר המודיעין.

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר 'מרצ' מחה על הדברים וצעק לעברו של השר כהן: "אתה באמת חושב המחאה זה בגלל איראן? כאלה שטויות כבר לא שמעתי שנים".

איראן דעת קהל אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד