י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במסגרת הסדר טיעון

ארבעת הישראליות, ביניהן גננת חרדית שוחררו מהכלא בבולגריה

המגעים לשחרורן של ארבע ישראליות שעצורות מזה כחודשיים וחצי בבולגריה הבשילו בימים האחרונים והיום הן שוחררו ממתקן המעצר לקראת חזרתן לישראל כבר בימים הקרובים | "סבלנו מאוד, ניצלו את זה שאנחנו תמימות", סיפרה אחת מהן

ארבעת הישראליות, ביניהן גננת חרדית שוחררו מהכלא בבולגריה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן לשחרורן של ארבע הצעירות הישראליות, העצורות בעיר וארנה שבבולגריה מזה כחודשיים וחצי, היום (רביעי) שוחררו הארבע ומחר הן צפויות לשוב לישראל במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים. כך דווח לראשונה באתר 'מאקו'.

התביעה במשפט הסתפקה בחודשי המאסר שישבו הצעירות בבית המעצר, ובנוסף הן ישלמו קנסות גדולים, בין עשרות למאות אלפי דולרים. ארבע הצעירות הן בת אל פרץ (22) מבני ברק, רבקה זוארץ (20) מראשון לציון, אדל צורף (20) מהרצליה וצופיה יהודה (21) מנתניה. על פי הדיווח ב'מאקו'. גורם פוליטי בכיר ישראל התערב למען הבנות וגרם לשלטונות בבולגריה להתרכך ולהבין שלא מדובר בסוחרות סמים אלא בצעירות תמימות שהונו אותן.

"אני שמחה שיצאתי סוף סוף מהכלא, השתגעתי שם. זה היה מטורף, לא יודעת איך אני והחברות שלי שרדנו", סיפרה אחת הצעירות, רבקה זוארץ בשיחה עם משפחתה, "סבלנו מאוד, ניצלו את זה שאנחנו תמימות. מודה לכל האנשים שעזרנו לנו להשתחרר".

כזכור ארבעתן עוכבו בשדה התעופה בוורנה בגין הברחת גת, כמות הגת הכלולה ברשימת התרופות האסורות בסיכון גבוה בבלוגריה הינה 93 ק"ג, עלי הגת היו בחמש מזוודות תיירים. ב-9 בספטמבר, לפני הצהריים, הגיעו ארבעת הנשים הישראליות לשדה התעופה של וורנה בטיסה מתל אביב. הן לא היו חלק מקבוצת תיירים מאורגנת, הן תכננו להתארח במלון ולטוס חזרה לתל אביב ב-11 בספטמבר. כך דיווחה התקשורת הבולגרית.

חמש המזוודות היו על המסוע, ומשהו השתבש לפתע, הנשים בגילאי 18 עד 21 הבינו שמשהו חשוד, והשאירו את המזוודות על המסוע. לאחר מכן הן עזבו את שדה התעופה עם מטען היד שלהן בלבד. המטען ה"נשכח" נבדק על ידי אנשי המכס, ומשטרת הגבולות, והנשים נעצרו. העונש על הברחה כזו עלול היה להגיע עד ל-15 שנות מאסר ובקנס בסך מאות אלפי יורו.

בולגריה הברחת גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד