י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ספוטניק 5

האם החיסון הרוסי ייוצר כאן בישראל

האם החיסון הרוסי 'ספוטניק 5' ייוצר גם בישראל, עוד לפני סיום פיתוח החיסון הישראלי? מי שהאזין לדברי הנשיא פוטין קיבל תשובה חיובית לשאלה

האם החיסון הרוסי ייוצר כאן בישראל
מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

אחרי הפרסום על כך שישראל רכשה כמות בלתי ידועה מהחיסון הרוסי, אף שרוב מדינות העולם לא מכירות בו ואף נפוצו שמועות על כך שהרכש מהווה מחווה דיפלומטית ולא נועד לשימוש רפואי כלל – מגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומזים את השמועות ומגלה: שיתוף הפעולה עם ישראל נמשך, יתכן שהחיסון הרוסי ייוצר גם בישראל.

את הדברים אמר פוטין בטקס השבעת שגרירים חדשים שנערך במוסקבה. הנשיא הרוסי גילה כי פיתוח החיסון הרוסי נמצא לקראת סיום והציע למדינות אחרות לקבל מידע מקצועי מפורט בשיטת הפעולה של החיסון כמו גם בתוצאות הניסויים שנערכו לו. בדבריו התייחס פוטין גם ליחסיו עם מדינת ישראל ואמר כי "חשוב שנוצר שיתוף פעולה בין ישראל ורוסיה במאבק נגד נגיף הקורונה, כולל אפשרות לאספקה ולייצור של חיסון רוסי על אדמת ישראל".

היתה זו פעם ראשונה שהוזכרה אפשרות כזו, לייצר את החיסון על אדמת ישראל, בעוד כאן במדינה עוסקים חוקרי המכון הביולוגי בנס ציונה בפיתוח חיסון ישראלי, שלמעשה יתחרה בזה הרוסי. עם זאת אמירותיו של פוטין עולות בקנה אחד עם הכרזתו של מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי הוא מאמין בבטיחות החיסון הרוסי והיה מוכן אף להתנסות בו בעצמו, אלא שגילו המתקדם אינו מאפשר לו להשתתף בניסוי.

בדברים שנשא בטקס הזכיר פוטין את יחסיו הטובים עם ראש הממשלה נתניהו ואמר: "היחסים עם ישראל טובים ומועילים, אני מנהל קשר קבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושאים בינלאומיים ואזוריים. אנו נמצאים בקשר כל הזמן ומנהלים דיאלוג פוליטי משמעותי. רוסיה וישראל מאוחדות בנחישותן לשמר את האמת על אירועי מלחמת העולם השנייה, להתנגד לניסיונות זיוף ההיסטוריה, ולמנוע את שכחת זכר חללי השואה, קורבנות הנאציזם".

 

חיסון לקורונה פוטין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד