י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מעשיו של טראמפ טרוריסטיים"

נשיא איראן מייחל לשוב היחסים הטובים עם ארה"ב

במסיבת עיתונאים שקיים אמש נשיא איראן רוחאני הוא הביע משאלת לב כי הממשל החדש בארה"ב ישנה פניו כלפי מדינתו והגדיר את הנשיא טראמפ כטרוריסט

נשיא איראן מייחל לשוב היחסים הטובים עם ארה"ב
נשיא איראן רוחאני צילום: רויטרס

נשיא איראן חסאן רוחאני מצפה לחדש את יחסי איראן עם ארה"ב, לאחר ארבע שנים של מדיניות אגרסיבית מצידו של הנשיא דונלד טראמפ.

נשיא הרפובליקה האיסלאמית של איראן חסן רוחאני הביע את תקוותו לנורמליזציה של היחסים בין איראן לארצות הברית ולחזרה למשא ומתן, כך אמר במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (רביעי).

רוחאני קיווה כי המדיניות של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן תהיה שונה ומשופרת בהשוואה למדיניותו של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ.

הוא שידר אופטימיות מצד ממשל ארה"ב הנכנס, ואמר כי הוא מצפה שארצות הברית "תוקיע בבירור את המדיניות והמעשים הטרוריסטיים והאנטי-הומניטריים של טראמפ",  כהגדרתו ו"תפצה על הפוליטיקה הלקויה שהממשל הקודם ביצע במשך ארבע שנים".

הנשיא האיראני הבהיר שאם ממשלת ארה"ב תגלה מוכנות, אז "לפתור את הבעיה הזאת יהיה קל מאוד".

הוא אמר כי שתי המדינות יכולות להחליט יחד לחזור למערכת היחסים שפיתחו עד ה-20 בינואר 2017 - התאריך בו מונה דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית.

רוחאני אמר כי "חייהם של האיראנים הושפעו מלחץ לא אנושי ולא צודק מצד הבית הלבן, ואם ארה"ב תחזור להתחייבויותיה, המצב ישתפר בין המדינות".

מנגד האייתוללה עלי חמינאי אמר לרוחאני בפגישה שקיים עמו: "איננו יכולים לסמוך על זרים ולקוות לפתיחות מצידם, ניסינו להסיר את הסנקציות פעם אחת וניהלנו משא ומתן למספר שנים, אך ללא הועיל", אמר בטלוויזיה הממלכתית, בהתייחס להסכם הגרעין האיראני שנחתם בשנת 2015 עם כמה מדינות, ושדונלד טראמפ פרש ממנו.

העסקה הקלה על הסנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית בתמורה לוויתור על תוכנית הגרעין במדינה. אך הנשיא דונלד טראמפ נסוג באופן חד צדדי והטיל סנקציות חדשות לאחר כניסתו לתפקיד.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן חסן רוחאני הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד