י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אדם חף מפשע"

הנשיא טראמפ העניק חנינה ליועץ שפיטר אחרי 24 ימים

לקראת סוף כהונתו, הנשיא טראמפ מעניק כנהוג חנינות לאסירים מסוימים. אחד מהם, היועץ לביטחון לאומי לשעבר שפיטר אחרי 24 בימים בתפקיד לאחר שהודה והורשע בקשרים אסורים עם רוסיה

הנשיא טראמפ העניק חנינה ליועץ שפיטר אחרי 24 ימים
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע ​​כי העניק חנינה ליועץ הביטחון הלאומי לשעבר, מייקל פלין, שהודה בעדות שקר לקונגרס על מגעיו עם רוסיה במהלך מערכת הבחירות לנשיאות בשנת 2016.

"כבוד גדול הוא לי להודיע ​​כי הגנרל מייקל פלין קיבל חנינה מלאה. מזל טוב לגנרל פלין ולמשפחתו הנפלאה, אני יודע שעכשיו יהיה לך חג הודיה פנטסטי באמת!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

פלין הינו דמות השנייה שקשורה לחקירה זו וזכה לחנינה, אחרי יועץ טראמפ נוסף, רוג'ר סטון, שניצל ממאסר לאחר שטראמפ חנן אותו. בשנת 2017 פיטר טראמפ את פלין, אחרי שבועות ספורים בלבד בתפקיד היועץ לביטחון לאומי, לאחר שנחשף כי הוא לא גילה על מגעיו עם שגריר רוסיה לשעבר בארה"ב.

היועץ הספיק להיות בתפקיד רק 24 ימים בלבד עד שהנשיא טראמפ פיטר אותו. פלין הודה בבית משפט פדרלי בוושינגטון, באשמה כי שיקר פעמיים בנוגע לשיחות שקיים עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק בדצמבר 2016, כאשר טראמפ נבחר לנשיאות והנשיא ה-44, ברק אובמה עדיין היה בתפקיד.

הוא נחקר על ידי סוכני FBI ב-24 בינואר 2017 בנוגע לקשר שלו עם השגריר הרוסי, ואם השניים שוחחו על הסנקציות שארה"ב הטילה על רוסיה בימים האחרונים של ממשל אובמה בעקבות קביעת סוכנויות המודיעין האמריקנית כי רוסיה התערבה בבחירות. בנוסף נחקר פלין על מגעיו עם הרוסים בנוגע להצבעה במועצת הביטחון נגד ישראל, בדצמבר 2016, לפני השבעתו של טראמפ ובזמן שאובמה היה עדיין נשיא.

פלין הגיע אז לבית משפט פדרלי, ובמסגרת הסדר טיעון הודה ששיקר ל-FBI, ושהוא כן דן עם שגריר רוסיה בדצמבר 2016 בארה"ב לגבי סנקציות שהטיל ממשל אובמה על רוסיה. לפי החשד, בעת קיום הפגישה עם שגריר רוסיה, פלין לא היה בתפקיד רשמי, והיה אסור לו לשאת ולתת עם הרוסים על ענייני מדיניות פנים או חוץ.

כאמור טראמפ כינה את פלין "אדם חף מפשע", ואמר כי פקידים בממשל אובמה שמו את פלין למטרה במסגרת ניסיונם "להפיל נשיא". ולכן החליט לחון אותו.

מייקל פלין דונלד טראמפ חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד