כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

נחשף: מי עומד מאחורי קמפיין בן גוריון ברשת

והשבוע במהדורה: הספר החדש של מזכיר המועצת החסידית; עובדי תחנת הרדיו שחתמו על מכתב תמיכה במנכ"ל התחנה - מלבד אחד שחתימתו נעדרה; מי הם העיתונאים ששכרו דירה חדשה בירושלים; ומה עומד מאחורי סערת 'בן גוריון' ברשת 

נחשף: מי עומד מאחורי קמפיין בן גוריון ברשת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

חגיגת סיום הקורונה נחגגה השבוע יותר מתמיד. לייבל'ה שנוסע באוטובוסים בלי סוף, התבשר כי במשרד התחבורה העלו את התפוסה בתחבורה הציבורית ל-70 אחוזים, מה שמוריד את מקדם ההדבקה וגם את המסכות באוטובוסים.

לייבל'ה אף פגש השבוע יהודי ירושלמי ממאה שערים, אחד מאלו שנעזרו ב'חסדי עמרם' והוא בשמחה גדולה מבשר לו כי "ברוך ה' הקב"ה הקדים רפואה למכה, הביא חיסון לקורונה עוד לפני שהיא הגיעה".

ישיש נוסף ממאה שערים טוען שהיה משו שנקרא "קורונה" והוא אמר ללייבל'ה: "ברוך ה', עברה שנה מהקורונה. כעת היא כבר גדולה ולמדה ללכת".. ויהי לפלא.

והשבוע לייבל'ה מגיע עם שלל חשיפות, שמן הסתם יעניינו את עוקבי המדור בכל קצוות תבל. לייבל'ה אוהב את התגובות שלכם מדי שבוע את ההערות, וההארות וגם את בקשת המחיקות. תבקשו, זה לא מפריע, אהה וגם אל תפחדו לשאול מי התגרש, כי גם השבוע יש עוד גירושין, אבל לייבל'ה לא יודע - הוא רק שומע.

בגזרת עיתונות הפרינט, לייבל'ה שמע על פיצוץ ביחסים בין 'ועידת רבני אירופה' להלן הרב פנחס גולדשמיט, לבין העיתון 'יתד נאמן' והעורך הראשי הבלתי מעורער הרב ישראל פרידמן. מי שמעורה בפרטים, הקשר בין הוועידה לעיתון היה חזק מתמיד, אך משום מה בתקופה האחרונה אין פרסומים של הוועידה בעיתון. לא ברור האם בגלל שאין טיסות לוועידות או דברים אחרים, לייבל'ה ימשיך לעקוב.

אפרופו יתד נאמן לייבל'ה יודע לספר כי במוסף התורני של העיתון הנקרא מוסף שבת קודש שעבר מתיחת פנים ונמצא בחלקו בעריכת האח לבית (מוטי) אורלנסקי נכנסו לאחרונה כמה חסידי גור מאזור הדרום לעבוד בתחום התורני וכותבים תחת שמות בדויים כמובן. לייבל'ה אומר לעצמו מי היה מאמין שדווקא בעיתון שהקים הרב שך מול 'המודיע' יעבדו שם חסידי גור.

ואפרופו חסידים, מזכיר המועצת החסידית ואיש החינוך הנודע הרב יעקב ולצר הוציא לאור ספר ראשון מתוך סדרת ספרים. לייבל'ה חושף כי הספר נקרא בשם 'בשבילי אבות' יסודות מוסר ואמונה בשבילי הבריאה ואבות העולם.

לייבל'ה שחושף את הספר לראשונה נהנה מגודל הבקיאות של המזכיר והסכמה הנלהבת של הפוסק החסידי הגאון רבי נפתלי נוסבוים. לייבל'ה מברך מכל הלב יהי רצון שר' יענקל יפוצו מעיינותיו ויוציא לאור עוד ספרים להרבות אמונה בכלל ישראל הזקוק בדחיפות לחיזוק בימים אלו.

הספר החדש של מזכיר המועצת 

הרשתות החרדיות סערו השבוע מראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. לא ברור איך הוא הצליח לחזור חזרה לחיים - כמעט חמישים שנה לאחר מותו. אבל קמפיינר מוצלח במיוחד חרך איתו את הרשת והשאיר אחריו אבק של מדבריות הנגב ושדה בוקר.

בשיח שהיה השבוע בנושא במקוואות ובחדרי הקפה בשטיבלא'ך, נחלקו הדעות: יש שטענו שמדובר בקמפיין לבית קפה חדש, אחרים אמרו לטושלנטיה פתח תקוואית חדשה, ואילו גורמים מביני דבר התעקשו שזה קמפיין לפתיחה מחודשת של נמל התעופה בן גוריון עם תום משבר הקורונה.

עם כל הקשרים של לייבל'ה, הוא לא הצליח לעלות עדיין על מאחורי הקלעים של הקמפיין. ובכל זאת, הוא לא בידיים ריקות: לייבל'ה הצליח להעלות בחכתו את הדד ליין להסרת הלוט מעל הקמפיין: שבוע הבא ביום שנ י- שלישי. עד אז לייבל'ה יחכה בקוצר רוח ונקווה שבן גוריון שיום היארצייט שלו בשדה בוקר חל השבוע רווה נחת מהעיסוק המחודש בשמו.

ברייקינג: עם סגירת הגיליון נודע ללייבל'ה כי מי שעומד מאחורי הקמפיין הוא העיתונאי והסופר יצחק פלדמן, שעומד לפני הוצאת ספר ביכורים. לייבל'ה לא יכול להירדם מרוב מתח.

ובגזרת העיתונות: הפרשן הוותיק יעקב ריבלין לא כתב בשבוע שעבר את טורו הפוליטי והפותח בחדשות 'בקהילה'. לייבל'ה שלא ידע את נפשו בשבת, מי תדרך השבוע את ריבלין דווקא בשבוע הסוער של ליצמן כשר שיכון ישן-חדש, והציר של פרוש-אייכלר ממול, שמע שריבלין עבר איזה ניתוחון קטן שמנע ממנו לכתוב שלוש עמודים.

לייבל'ה שלח רפואה שלמה מיידית והתבשר השבוע כי ריבלין שימש סנדק בברית לנכדו. הרך הנימול נקרא על שם הסבא רבא אביו של הפרשן. רק מזל טוב ובריאות איתנה.

והעיתונאים שעדיין לא נישאו, ונמצאים בתוך תקופת השידוכים, שכרו דירה קרוב לעבודה בירושלים. לייבל'ה חושף כי כתבנו ופרשננו הפוליטי ארי קלמן נאלץ לעבור דירה. הבעיה שעמדה בפניו היתה שחסר שותף בשביל החלוקה, ובדיוק בשביל זה יש את הכנסת שדואגת לתווך בין עיתונאים.

ללייבל'ה נודע כי השותף החדש הוא לא אחר מאשר ישכר זלמנוביץ' הכתב הפוליטי של רדיו 'קול ברמה' שעובר מקרית צאנז בנתניה היישר להתגורר באזור הדוידקה בירושלים. לייבל'ה מאחל לשניים יישוב טוב ואסאך הצלחה.

לייבל'ה שמע השבוע על מיני סערה במסדרונות רדיו 'קול ברמה': לאחר שנודע כי גורמים בתוך התחנה מנסים לפגוע במנכ"ל הנמרץ עו"ד אריאל דרעי, חתמו כל עובדי הרדיו על מכתב שנועד לבעלים והמו"ל ר' צבי עמאר ובו הביעו תמיכה נרגשת במנכ"ל המסור. ציפור קטנה לחשה ללייבל'ה כי מלבד עובד אחד שחתימתו נעדרה, כל אנשי התחנה חתמו ברצון ובשמחה. באשמת מגני הצמר המכסים את האוזניים מצינת החורף, לייבל'ה פספס את שמו של העובד שפרש מן הציבור ומקווה שבקרוב העניין יתפרסם.

במוצאי שבת האחרון נסע לייבל'ה לבני ברק שם, באולם צנוע, בשטח פתוח, כפי ההנחיות, התכנסו עשרות חברים ובני משפחה לחגוג את יום ההולדת ה -60 לאיש והאגדה איש החסד וטוב הלב הענק ר' אהרן יוסף (ארי) קורניצר, מחשובי חסידי ויז'ניץ ובעל מאפיית טיב המצות המפורסמת שכל גדולי ישראל משתמשים במצות בחג הפסח.

למקום הגיעו החברים הקרובים ובני המשפחה מכל חצרות ויז'ניץ והסביבה, במקום הוקרנו ברכות ששלחו החברים בהפתעה לארי שהיה המום ואף התקשר להודות לכל ואחד ואחד באופן אישי. על הפקת האירוע והאוכל עמדו צוות Hk הפקות.

לייבל'ה הגיע השבוע גם לכנסת, זה נכון שאין לכם כבר כוח לקרוא כל יום על הכנסת ומה שקורה שם באזור, אבל מה לעשות שמשם באות החדשות.

לשכתו של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת מיכאל מלכיאלי נחשבת ללב הפועם של המפלגה במשכן. לייבל'ה חובב צילומים ידוע, תיעד את הרל"ש ועורך הדין עקיבא חופי בעוד יום עבודה עם הצמוד נתי מור יוסף.

עם הגב למצלמה ובהקשבה מלאה ראה לייבל'ה את ח"כ יוסי טייב מהח"כים הצעירים החביבים על יו"ר רע"מ מנסור עבאס.

מחוץ לחדרו של יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי מתרחשים הדברים החשובים של הכלכלה הישראלית. אבל את הדיון הישיבתי בין ח"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' ל'איש החינוך' של ש"ס והרל"ש של מרגי נתנאל חייק - לייבל'ה לא יכול היה לפספס.

את הפרטים תוכלו לשמוע אצל המאזינים, הח"כ הכי מדוגם בש"ס אוריאל בוסו, יועצו והמקצוען של מרגי בחולצה כחולה שלמה טייטלבוים.

את הנציג החרדי של 'ימינה' יואל שוורץ, ראה לייבל'ה משמש כשליח ציבור באחת מלשכות הח"כים החרדיים במשכן הכנסת. לייבל'ה נזכר בפסוק "דברי ה' אשר היה אל יואל בן פתואל" (יואל א', א') זה שמואל. למה נקרא שמו פתואל - שפיתה להקב"ה בתפילתו".

ואת איש קדושת השבת והצהרונים יצחק גולדקנופף ראה לייבל'ה עומד בכנסת עם אוזניית בולטו'ס. לייבל'ה לא יודע אם יש סיכוי שיהיה יום אחד נציג של גור, מה שבטוח הוא הגיע לכנסת.

את מוישי רבר היועץ של יצחק פינדרוס שנכנס לבידוד ראה לייבל'ה מסדר את הזום כדי שהבוס יוכל להשתתף בישיבת הסיעה.

ברביעי בצהריי היום במרפסת המליאה נצפה נתי מור יוסף היועץ המסור של ח"כ בוסו מנצל כל רגע בסיוע לאזרח הקטן.

איש השיווק הבלתי נלאה שלנו מוטי לוי מאנשי אלעד, ניצל השבוע ממפולת גשמים לאחר שנסע להתפלל בכותל המערבי בכדי שיצליח לעשות עוד עסקאות. בסוף השבוע הוא פגש את הרבי הצעיר ממבקשי השם ולאחר שחבש כובע לראשו הוא קיבל ברכה מכל הלב.

אפרופו אנשי אלעד, השבוע נערך מעמד סיום מסכת עירובין בשיעור אותו מסור לאחר אחר מאשר דובר העירייה המסור חיים לוריא, חבריו של חיים הפתיעו אותו בברכות ששוגרו על ידי כל בכירי היהדות החרדית. במעמד הסיום שנאמר בדבקות ובהתרגשות נראה גם רב חסידי סלונים באלעד הגאון רבי משה קופולוביץ.

ובתקופת הקורונה לייבל'ה עקב אחרי אנשי המוזיקה החסידית, לייבל'ה ראה את דודי הומינר, איש הרכבים, מוסר השבוע רכב לבעל המנגן פנחס ביכלר  ממקהלת מלכות. ביכלר התחדש בגי'פ חדש ולייבל'ה מאחל מזל טוב ונסיעה טובה.

את העסקן יעקב ביבלה ראה לייבל'ה צועד ברחובות אשדוד, עם שקית קניה של ספרי 'אור החיים' מה שבטוח הכורך לא הולך יחף. 

ובארה"ב חגיגה גדולה של זמרים: גדולי הזמר החסידי התכנסו בבית הכנסת של מרדכי בן דוד בסיגייט, שם כנראה דיברו על מה שקורה במוזיקה החסידית בתקופת הקורונה, או שמתכננים משו גדול בקרוב.

את הזמר ארל'ה סמט ראה לייבל'ה בבורו פארק רוכש משקפיים חדשות שיתאימו לקראת הביקור של מורו ורבו האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. המוכר יצחק פקטה הרכיב את המשקפיים לסמט והעסקה נסגרה.  

ובסטודיו של המעבד האגדי נפתלי משה שניצלר בוויאלמסבורג נצפו חברי מקהלת "נרננה" עם הזמר שמילי אונגר בהקלטות אחרונות לקראת האלבום הגדול של תשפ"א.

הזמר האגדי ליפא שמלצר נכנס לביתו החדש למעמד קביעת המזוזות הגיעו שמילי אונגר, ארל'ה סמט ובעל 'הדוואנן' שהגיעו לקבוע את המזוזה.

וכמובן כל אירוע עם ליפא שמלצר מיד על המקום מולחן שיר חדש, אז קבלו את השיר 'מזוזה' שהלחין במקום. 

וכמידי שבוע אי אפשר לפספס את ארה"ב: לייבל'ה הלך בשדרה ה- 13 וראה את איש הכלי כסף גולדקנופף מרחוב רבי עקיבא בבני ברק בא לבדוק איך נראה רחוב רבי עקיבא של ברוקלין.

בשבע ברכות של ויז'ניץ – סערט ויז'ניץ – זוועהיל מונסי ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ שהגיע כאורח הכבוד לחתונה שם קיבל ברכה חמה מהרבי מויז'ניץ.

בשדה התעופה ראה לייבל'ה את הרה"צ רבי יחיאל יהושע הגר מסערט ויז'ניץ חוזר לארץ לאחר שבא לחתונת אחיינו בכדי לייצג את אביו הרבי מסערט ויז'ניץ שבעקבות חולשה לא יכל להגיע לאמריקה.

גם את ר' ישראל קאהן המשב"ק, לשעבר מסערט ויז'ניץ, ראה לייבל'ה בנמל התעופה עטוי מסכה חוזר לארץ.

מי שהגיע לארץ השבוע הוא איש העסקים והחסד, בנימין בן ברבר, העושה בימים אלו בארץ, נועד עם מנכ"ל קבוצת שיווק הנדל"ן סן חן יעקב ערבליך, לישיבה מיוחדת שבה נדונו שיתופי פעולה במיזמים עסקיים בינלאומיים. בתווך מו"ל בקהילה לייבל פפר.

את ממלא מקום ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ראה לייבל'ה גם בשדה התעופה מחכה לטיסה לאחר שחרש את ארה"ב ביחד עם בן האדמו"ר מגור ושבת גדולה בפנסליבניה לאחר ההפסד הגדול של טראמפ.

ומי שזכה לביקור של הרבי מויז'ניץ הוא ידיד כל בית ישראל הנגיד הצעיר ר' אברומי זופניק שהרבי הגיע לביתו לביקור מיוחד ואף רקד עמו ועם אביו זמן רב. ללייבל'ה נודע כי זופניק תרם סכום נכבד לטובת מוסדות 'מרכז חסידי ויז'ניץ'.

ולפינת המזל טובים 

ברכת מזל טוב לעיתונאי הוותיק אליעזר שולמן עורך חדשות 'משפחה' לרגל שמחת נישואי בנו התמים יוסף אריה בשבוע הבא בכפר חב"ד. לייבל'ה נרגש ושולח מזל טוב, לייבל'ה גם שולח ברכה גם לסבא הרב אמיתי שולמן מזכיר סיעת יהדות התורה בכנסת ואיש 'המודיע' בפני עצמו. 

ואפרופו משפחה, ברכת מזל טוב לעיתונאי יונתן בירנבוים לרגל שמחת החלאק'ה לבנו, בירנבוים זכה להתקבל בקודש פנימה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

ברכת מזל טוב לרב יונתן בורנשטיין מנכ"ל איחוד מוסדות גור והמרכז העולמי של גור, לרגל אירוסי הנכד הראשון, בן לבנו הרב ישראל בורנשטיין מאשדוד.

ברכת מזל טוב לר' אביאל חיים חורי, סופר מוסף 'תור הזהב' התורני בעיתון 'הדרך' לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בעיר נתיבות, שם השתתפו רבני משפחת אבוחצירא לדורתיהם.

ברכת מזל טוב לצייר והאמן מוטי הלר, לרגל שמחת נישואי בנו הבעל מנגן מנדי הלר בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לר' יוסי קלצקין איש אלעד החסידית, ממנהלי סלבודקה והמקורב לראשי הישיבה וגם חסיד באבוב לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן החב"די יעקב גלויברמן, לרגל חתונת נכדתו מירי והחתן זאבי גרין בכפר חב"ד.

לייבל'ה רכילות חרדית יצחק פלדמן יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד