י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעקב 'בחדרי חרדים' • פרסום ראשון 

בעקבות ההלשנות; רבני העיר החליטו: "החתונות יתקיימו בהולנד"

ההלשנות באנטוורפן סביב קיום שמחות בתקופת הסגר והצער של משפחות שנאלצו לקיים שמחות במחתרת לצד קנסות שבאו לאחר הלשנות יהודים לרשויות, התייעצו רבני העיר וקיבלו פתרון שהציעו העסקנים - לקיים חתונות מחוץ לעיר במלון הנמצא מרחק שעה ורבע נסיעה מבלגיה 

בעקבות ההלשנות; רבני העיר החליטו: "החתונות יתקיימו בהולנד"
חיילים בלגיים מגנים על מוסדות יהודיים צילום: מיכאל פרייליך, פלאש 90

הסערה שפרצה בקהילה היהודית באנטוורפן שבבלגיה בעקבות הלשנות על שמחות שנערכו בסתר, אילצה רבני המקום לדון בנעשה ולבדוק שיש אפשרות לקיים שמחות תוך שמירה על ההנחיות ובראש שקט. 

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' אמש לראשונה על תופעת ההלשנות ופריצת המשטרה לחתונות ובר מצוות באנטוורפן נדרשו רבני העיר לעניין ודנו ביניהם בשיחה טלפונית ובכובד ראש מה ניתן לעשות, עסקני העיר הציעו פתרון שהתקבל על דעת כל הרבנים. באנטוורפן אף ביקשו מהציבור להיזהר בשמחות לאחר ההלשנה לשלטונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהחלטה שהתקבלה הוחלט על קיום השמחות במלון בהולנד שם יתקיימו כל החתונות בתקופה הקרובה עד אחרי הסגר שיש בעיר, הנסיעה למקום אורכת שעה ורבע מבלגיה וכך יוכלו לקיים את החתונות בראש שקט בלי פחד ופאניקה. 

גם אתמול (רביעי) פרצה המשטרה לבית כנסת של חסידות בעיר והמתפללים נאלצו לברוח למרתפים סמוכים שם התחבאו מפני הקנס הגבוה המשולם במקום ביורו. 

כזכור, שורת שמחות נהרסו בשבוע האחרון באנטוורפן לאחר הלשנה מכוונת של תושבים יהודים שכיוונו את המשטרה ישר לדלת האולם המסתורית וכך נהרסו שמחות ואף הושתו קנסות כבדים על המשתתפים והמארגנים. 

עסקנים בקהילה באנטוורפן ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מקווים ומייחלים כי החתונות בתקופה הקרובה יתקיימו בהולנד הסמוכה לבלגיה, במלון אשר הגיעו עמם להסכם ששם אפשרי על פי החוק לקבל וכך יוכלו לחתן בראש שקט למרות הנסיעה שאורכת שעה ורבע.  

אנטוורפן הולנד חתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד