י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היתומים שעתידם לוט בערפל: בעוד ימים ספורים הם עתידים להינשא אך אין להם מאומה

שלושים ותשעה חתנים וכלות יתומים עתידים להינשא החודש הזה, חודש כסלו, במקום לשמוח ולהתרגש מהיום הגדול שמגיע, הם שרויים בעצב וכאב, כי פשוט אין להם מאומה, גם לא את הדברים הבסיסיים, כל שמחת החתונה נמצא בסימן שאלה גדול. הם זקוקים לנו כעת, הם זקוקים שאנו נשמח אותם ביום שמחת לבם

היתומים שעתידם לוט בערפל: בעוד ימים ספורים הם עתידים להינשא אך אין להם מאומה
תפילה על קבר הרב שטינמן צילום: מתוך אתר קופת העיר

בחודש זה, חודש כסלו, עתידים להינשא שלושים ותשעה חתנים וכלות יתומים אשר אין להם מאומה, אין להם מאומה כי הם יתומים, כי אחד מהוריהם הסתלק לבית עולמו בפתע פתאום מותיר אחריו משפחה שבורה וכאובה, אבלה ובוכייה.

עזרו ליתומים שעוברים סבל נוראי ותזכו לפרנסה ונחת מהילדים>>>

הם עתידים להינשא החודש הזה, אבל עד לרגע זה הם אינם יודעים באיזה מתכונת וכיצד תתקיים החתונה שלהם, הם לא יודעים האם הם יזכו להתחתן בכבוד או שמא חתונה פשוטה ללא בגדים חדשים, ללא קייטרינג, ללא שמלת כלה וללא מקום מכובד.

הם לא יודעים כלום, עתידם לוט בערפל, הכל כל כך קשה, הכל כל כך מסובך, חייהם השתנו בבת אחת, כרעם ביום בהיר, באותו יום מר ונמהר כשאביהם או אמם הלכו לבית עולמם, הקושי לא מרפה, הכאב לא מפסיק, אבל עם כל זאת התווסף להם צערה של החתונה כאשר במקום לשמוח הם שרויים בעצב גדול כשעתידם לוט בערפל.

במכתב מיוחד כתב בנו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה זצוק"ל הגר"ש שטיינמן שליט"א ראש ישיבות ארחות תורה: "שמחה גדולה לראות יתומים שזוכים להנשא במז"ט בחודש כסלו תשפ"א, ובוודאי מוטלת מצוה זו על כולנו, וב"ד אביהם של יתומים והם שליחי הציבור בזה, ומבקשים לתרום ש"ץ (390 ש"ח) לקופת העיר, ובעז"ה לקראת היא"צ של אבי מורי זללה"ה נעתיר על ציונו עבור התורמים שיזכו להצלחה פרנסה ונחת מכל צאצאיהם, בתפילה וברכה, שרגא שטיינמן".

עזרו ליתומים שעוברים סבל נוראי ותזכו לפרנסה ונחת מהילדים>>>

בנו של מרן ראש הישיבה זיע''א כותב כי כל מי שיעזור ליתומים הללו הוא עצמו יעתיר בעבורו בציון אביו הגדול זיע''א ביום היארצייט הקרב ובא, אתם מבינים את המשמעות? בנו של מנהיג הדור, אשר מרביץ תורה ויראה לאלפים, הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט''א יתפלל עבורכם בציון אביו ביום היארצייט.

במכתב הוא מוסיף כי תפילתו תתמקד שתזכו ל"הצלחה פרנסה ונחת מכל הצאצאים". אתם יודעים איזו ברכה זו? אתם מבינים את גדול הרגע? בעוד מספר ימים, ביום היארצייט למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זיע''א אתם הולכים לזכות לישועה גדולה בהצלחה בפרנסה ובנחת. ברכה כזו שכל אחד היה רוצה.

כעת זה ההזדמנות שלנו, הרגע שבו אנחנו צריכים לעשות את מה שמוטל עלינו ולהצטרף למגבית הגדולה הזו, לעזור לחתנים והכלות שאין להם מאומה, שבעוד ימים ספורים צריך להיות יום שמחת לבם אך במקום זה הם עצובים ובוכיים. זה ההזדמנות שלנו לשמח יתומים זה הרגע שלנו לזכות בישועה מובטחת. אסור לנו להחמיץ את זה.

עזרו ליתומים שעוברים סבל נוראי ותזכו לפרנסה ונחת מהילדים>>>

ילדים יתומים קופת העיר הרב שרגא שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד