י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אם לא יועיל לא יזיק

מחקר חדש: משחת שיניים ומי פה יכולים לנטרל את הקורונה

המחקר החדש שנערך בארה"ב מוצא כי משחות שיניים המכילות אבץ וכלואוריד יכולות לנטרל באופן כמעט מלא את וירוס הקורונה בפה לאחר שתי דקות של מגע | הבעיה: המחקר נערך ומומן בידי חברת קולגייט

מחקר חדש: משחת שיניים ומי פה יכולים לנטרל את הקורונה
משחת שיניים מברשת שיניים צילום: pixabay

צחצוח מועיל, ולא רק לשיניים: כולנו זוכרים את פליטת הפה של נשיא ארה"ב (לשעבר?) טראמפ והמלצתו לשתות אלכוג'ל כמרפא וחיסון נגד הקורונה, אך מסתבר שדבריו לא היו מנותקים לחלוטין מהמציאות. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי צחצוח במשחת שיניים או שטיפת הפה בחומר המכיל אבץ או כלואוריד, יכול לנטרל באופן כמעט מלא את וירוס הקורונה בפה לאחר שתי דקות.

הבעיה, שהבדיקה, שבוצעה בידי מכון המחקר לבריאות הציבור של בית הספר לרפואה באוניברסיטת Rutgers בניו ג'רזי, בשיתוף עם המעבדה האזורית לבטיחות ביולוגית, נערכה ביוזמת ובמימון חב' קולגייט, כך שקיים חשש כי מדובר בסך הכל בתרגיל יח"צני, מוצלח אמנם, וכי המסקנות היו מוכתבות מראש.

עם זאת, ב'קולגייט' מזכירים כי לא מדובר במחקר יחיד, וכי שני מחקרים נוספים, האחד שנערך בידי פרופ' קרייג מיירס מאוניברסיטת פן סטייט והשני בידי חוקרים מאוניברסיטת Ruhr University Bochum בגרמניה, הצביעו אף הם על התועלת שבצחצוח תכוף כאשר בנוסף לתרומה לניקיון הפה הוא אף מונע הידבקות בקורונה.

אך מומחים אחרים מבטלים את תוצאות המחקר, והם קובעים כי אין ספק שמגע של נגיף בחומר ניגודי כמו כלואוריד אמור לנטרל את השפעתו, כפי שכל מגע עם חומר הגייני אחר פוגע ביעילותו של הנגיף. "אם ברגע החשיפה לנגיף יעשה שימוש במי פה, יתכן והוא אכן ינוטרל", אמר אחד החוקרים, שקבע כי "כל עוד אנו לא הולכים עם פה מלא במי פה, אי אפשר לקבוע שהנגיף ינוטרל בהנחה שהוא יחליט לחדור דרך הפה".

מנגד, ישנם כאלו שלא ממהרים לבטל במחי יד את ממצאי המחקר, למרות שאין ספק כי הוא ממומן וכי מסקנותיו היו אף ברורות מראש. לדבריהם, חומרת מחלת הקורונה מושפעת במידה רבה מכמויות הווירוס שנצברות בגוף של המטופל. ככל שהכמות הראשונית של התאים שנדבקים בווירוס ומתחילים לשכפל אותו היא קטנה, כך ההתרבות של הווירוס עשויה להיות איטית יותר, וייתכן כי למערכת החיסון יהיה יותר זמן להיערך להילחם במחלה.

כך שגם במקרה זה נכון לומר שיש לאמץ את הכלל האומר ש'אם לא יועיל לא יזיק', ואם אינכם מקפידים עדיין על שטיפת הפה במי פה באופן קבוע, יותר מפעמיים ביום, אולי זה הזמן לאמץ את הנוהג הזה.

קולגייט קורונה צחצוח שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד