י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבוסס על טכנולוגיה ייחודית

ישראל במו"מ לרכישת חיסונים לקורונה מחברה נוספת

ישראל מנהלת מו"מ לרכישת חיסוני קורונה עם יצרנית החיסונים הגדולה GSK • בכיר במשרד הבריאות לכתבת הבריאות של "ישראל היום" מיטל יסעור בית-אור: "מנהלים שיחות עם כל החברות הגדולות - GSK, ג'ונסון אנד ג'ונסון וסאנופי" • על סימני השאלה לגבי החיסון של אסטרזניקה: "מניח שזה יובהר בהמשך ולא נראה שזה ישליך על התוצאה"

ישראל במו"מ לרכישת חיסונים לקורונה מחברה נוספת
אילוסטרציה צילום: ארכיון

ישראל מנהלת משא ומתן לרכישת חיסוני קורונה גם עם ענקית התרופות GSK, שהיא אחת מיצרניות החיסונים הגדולות. זאת לאחר שנחתמו כבר הסכמים לרכישת חיסונים עם פייזר, מודרנה וארקטורוס.

בכיר במשרד הבריאות ציין: "אנחנו מנהלים שיחות עם כל החברות הגדולות - GSK, ג'ונסון אנד ג'ונסון וסאנופי. עם כל אחת יש מידה שונה של שיתוף פעולה". גורם בתחום ציין כי מתנהלות שיחות מתקדמות עם חברת GSK.

ל-GSK יש שני חיסונים בפיתוח, אך היא פחות מתקדמת מאשר חברות אחרות שאיתן נחתמו הסכמים.

אחד החיסונים נכנס לפני שבועיים למחקר בפאזה שלישית. הוא מבוסס על טכנולוגיה ייחודית המשתמשת בתאי צמחים לצורך ייצור החלבון המשמש לחיסון. החיסון מיוצר בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה הקנדית Medicago, ובמימון של יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס. בייצורו נעשה שימוש בצמח שהוא סוג של צמח טבק.

החיסון השני, שיתוף של שתיים מיצרניות החיסונים הגדולות סאנופי ו-GSK, צפוי להיכנס לשלב השלישי לקראת סוף השנה ויוגש לאישור במחצית הראשונה של 2021.

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד