י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החשש מהגיור הרפורמי

ח"כ כהנא תוקף את דרעי: "ירשם לדיראון עולם; זעזע את הממשלה"

לקראת המועד בו צפויים שופטי בג"צ להכריע בסוגיית הגיור הרפורמי בישראל, חבר הכנסת מתן כהנא מצטרף לחברו למפלגה בצלאל סמוטריץ' מימינה ומפרסם סרטון בו הוא תוקף את השר דרעי והנציגים החרדים על שאינם מזעזעים את הממשלה מחשש להנחלת הגיור הרפורמי בישראל

ח"כ כהנא תוקף את דרעי: "ירשם לדיראון עולם; זעזע את הממשלה"
מתן כהנא//אריה דרעי צילום: פלאש90

המועד בו בג"ץ צפוי להכריע בסוגיית הגיור ולאפשר גיור רפרומי בישראל, ממשיך להעסיק את המערכת הפוליטית הדתית. היום (חמישי) מצטרף חבר הכנסת מתן כהנא מסיעת ימינה שפותח במתקפה כנגד שר הפנים השר אריה דרעי במטרה שיזעזע את הממשלה כדי למנוע גיור רפורמי בישראל.

"בשבוע הקרוב בג"צ עומד לפסוק כי מדינת ישראל תחויב להכיר בגיורים רפורמיים שנעשים במדינת ישראל", אומר היום חבר הכנסת כהנא, שהוא מציין כי, "מדובר ברעידת אדמה שתפגע באופן עמוק באופייה היהודי של מדינת ישראל".

כהנא מגלגל את כל האחריות לפתחו של השר אריה דרעי, ומצטרף ללחץ שהחל כבר עם מכתבים ששיגר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ובכך הוא מאתגר את החרדים בכלל - ואת דרעי בפרט, באומרו "על גיור רפורמי מצופה ממכם לזעזע את הממשלה".

כהנא אמר בסרטון שפרסם, "אירוע זה הולך לקרות כאשר אריה דרעי הוא שר בכיר בממשלת ישראל ויש ביכולתו לעצור זאת. הדרך היחידה לעצור מהלך זה הוא ע"י חקיקת חוק גיור ממלכתי, ברוח מתווה ניסים, שימנע הכרה בגיורים רפורמיים".

הצעתו של כהנא לאפשר חוק ברוח מתווה ניסים, מראה גם על מחלוקת בתוך סיעת ימינה: בעוד חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' קרא לחוקק את חוק הגיור במתווה דרעי, שהובא כנגד מתווה ניסים, כהנא קורא לאשר חוק ברוח מתווה ניסים אליו התנגדו בסיעות החרדיות וחלקים בסיעות הדתיות.

עוד תקף כהנא: "לא ברור לי איך לאור המצב אריה דרעי לא נוקף אצבע ולא מזעזע את אמות הסיפים של הממשלה. אני קורא לשר דרעי לפעול באופן בהול לחקיקת חוק גיור ממלכתי. אחרת, השר דרעי, הדבר הזה ירשם על שמך לדיראון עולם".

נציין כי כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' , השר אריה דרעי פנה ליועמ"ש אביחי מנדלביט ואף כתב בעצמו לבג"ץ כי יש לדחות את ההחלטה לתקופה, שכן במצב הפוליטי הנוכחי לא ניתן לחוקק או להגיע לסיכומים בממשלה. בשבוע הבא כאמור, ביום שני, אמורים בבג"ץ להכריע בסוגיה.

מתן כהנא בצלאל סמוטריץ' מפלגת ימינה רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד