י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאתגר את הממשלה

היועמ"ש לבג"ץ: להטיל צו על תנאי למינוי מפכ"ל קבע

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מאתגר את הממשלה ובמכתב תשובה לעתירה שהוא משגר לבג"צ, הוא קורא לשופטים להטיל על הממשלה צו על תנאי למינוי מפכ"ל קבוע תוך קריאה למנות שורה של בכירים נוספים

היועמ"ש לבג"ץ: להטיל צו על תנאי למינוי מפכ"ל קבע
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שוב היועמ"ש ובג"צ מאתגרים את הממשלה: במענה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בגין מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קורא לבג"ץ להטיל על הממשלה צו על תנאי למינוי מפכ"ל קבוע תוך קריאה למנות שורה של בכירים נוספים ובהם פרקליט מדינה קבוע.

בתשובת היועמ"ש לבג"צ בנושא נכתב: "הסכמות קואליציוניות (כמו גם מחלוקות קואליציוניות) אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע". מנדלבליט מציין כי בשבוע שעבר הוא פנה לממשלה ועמד על כך שמצב הדברים, שבו בחלוף כחצי שנה מאז כינון הממשלה משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף, מעורר קושי משפטי משמעותי.

"בהמשך לכך ציין היועץ המשפטי לממשלה כי בצד אישור המינויים המובאים לישיבה זו של הממשלה, עמדתו היא שעל הממשלה ועל שרי הממשלה לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיהם שבדין לקידום כלל מינויי הקבע למשרות הבכירות בשירות המדינה שאינן מאויישות במינוי קבע, וזאת לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעות החלטה ביחס למינויים הממתינים בשלב זה לאישור הממשלה", נכתב.

"בנסיבות אלה", כותב מנדלבליט, "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל באמצעות העברת שם של מועמד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל בפני הוועדה, ובשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן, לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה במהירות הראויה, ולהורות על קביעת מועד קרוב להגשת תצהיר תשובה".

היועמ"ש מבהיר במכתבו כי "החלטה שכזו עלולה להוביל לזעזוע בממשלה שכן בכחול לבן ובליכוד סיכמו על תיאום במינוי הבכירים, ובמצב הפוליטי יתקשו הצדדים להגיע לסיכומים, וכל מינוי חד צדדי ייתכן ויביא לפירוק הממשלה. כך גנץ כבר מנצל את המצב וקרא בשעה האחרונה: "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה- קורא למנות מפכ"ל, פרקליט מדינה ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי", כתב יו"ר כחול לבן.

אביחי מנדלבליט מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד