כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לקראת הודאה בהפסד?

לראשונה מאז הבחירות: טראמפ מגלה מתי יעזוב את הבית הלבן

נשיא ארה"ב היוצא מתייחס לראשונה ליום שאחרי ומדבר על עזיבת הבית הלבן, זאת בתנאי שרוב האלקטורים יצביעו עבור ביידן, עם זאת לא הבהיר האם בכוונתו להשתתף בהשבעתו של הנשיא הנכנס כנהוג מימים ימימה. וגם: קמפיין הבחירות שעתיד להוביל ולהצטרף אליו כבר בקרוב 

לראשונה מאז הבחירות: טראמפ מגלה מתי יעזוב את הבית הלבן
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס בשעות האחרונות לתאריך בו יעזוב את הבית הלבן והתנה זאת באם האלקטורים יצביעו לנשיא הדמוקרטי הנבחר ג'ו ביידן.

בהודעה הכי קרובה שלו לגבי וויתור על המאבק בנושא זיופי בחירות, אמר טראמפ כי אם ביידן יוסמך כזוכה בבחירות על ידי האלקטורים, הרי שהוא יעזוב את הבית הלבן.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת, כי 538 האלקטורים הפרוסים במדינות ארה"ב, אמורים להצביע ב-14 בדצמבר ולקבוע מי הוא הנשיא הבא של ארה"ב. בינתיים, על פי נתוני הקולות במדינות השונות, זכה ביידן בבחירות לנשיאות שהתקיימו ב-3 בנובמבר עם 306 קולות האלקטורים, הרבה יותר מ-270 הנדרשים, טראמפ זכה לתמיכת 232 אלקטורים. ביידן גם מוביל על טראמפ ביותר מששה מיליון קולות.

טראמפ סירב עד כה לקבל את תוצאות הבחירות וממשיך לטעון כי הן כללו רמאות נרחבת, וכי הוא המנצח בהן.

"בוודאי שאעשה זאת, ואתה יודע זאת", אמר טראמפ לעיתונאים בבית הלבן אתמול (חמישי), כשנשאל האם יעזוב את הנשיאות ברגע שביידן ייבחר רשמית על ידי הנבחרים.

טראמפ, שהופיע בשיחת וידאו כחלק ממסורת חגים שנתית בשיחה עם כוחות ארה"ב המוצבים רחוק, אמר כי הוא עדיין לא רוצה לומר אם הוא ישתתף בהשבעה של ג'ו ביידן.

עם זאת הבהיר הנשיא המכהן כי הוא מתכנן לשוב בקרוב למסלול הקמפיין, כדי לסייע לרפובליקנים להתמודד למקום בסנאט מטעם מדינת ג'ורג'יה, ב-5 בדצמבר, אז יערוך עצרת בחירות המונית.

"זה יהיה דבר מאוד קשה להכיר בהפסד", אמר טראמפ לעיתונאים, כשנשאל מה יעשה אם האלקטורים יבחרו בביידן, "אם הם יעשו זאת, הם יעשו טעות", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את התקשורת בכך שהוציאה מהקשרם את הדברים שאמר בשיחה עם עיתונאים הלילה, שבמהלכה אמר כי יעזוב את הבית הלבן אם חבר האלקטורים יאשר את ניצחונו בבחירות של ג'ו ביידן.

"קיימתי מסיבת עיתונאים ארוכה לאחר שאיחלתי לצבא חג הודיה שמח, והבנתי שוב כי רשתות הפייק ניוז תיאמו ביניהם כך שהמסר האמיתי לעולם לא ייצא. הנקודה העיקרית שהועלתה הייתה שבחירות 2020 זויפו, ושאני ניצחתי!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן טקס השבעה הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד