כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

'לקוח' לא מרוצה, הביא לחקירה נגד האדמו"ר

ניו יורק היהודית סוערת: שלטונות ארה"ב פתחו בחקירה נגד האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירה • הפרטים: יהודי תרם 100,000$ לחצר הרב, תמורת הבטחה לישועה, ומשזו התבוששה, תבע את הרב

תמונת רבי יעקב אבוחצירה, סביו של רבי אלעזר על גבי גביע. צילום: דוד קורן
תמונת רבי יעקב אבוחצירה, סביו של רבי אלעזר על גבי גביע. צילום: דוד קורן

סערה רודפת סערה: ביממה האחרונה רועשת הארץ, על חשדות כנגד מי שכונה 'האדמו"ר של המזרוחניקים', פרשייה שהותירה בתדהמה חלקים נרחבים מהציבור הדתי לאומי, ואף רבים מהציבור החרדי שנמנו על שומעי לקחו של הרב, הרי שהערב (שעון ישראל) מטיל העיתון 'הניו יורק פוסט' פצצה חמורה לא פחות, ומדווח על חשדות להונאה שהועלו כנגד רבי אלעזר אבוחצירא מבאר שבע בשל הבטחות ישועה שהבטיח, ולטענת המתלוננים לא קוימו.

לא ברור האם מדובר בחוסר הבנה מוחלט של התביעה הכללית במנגנון בקשת הישועות היהודי – קבלי, או שמא מדובר ברדיפה מכוונת, כך או כך, ניתן ללמוד מהסיפור העצוב איך נראה עניין הברכות במשקפיים של גוי.

רבי אלעזר, היושב בדרומה של ארץ ישראל התפרסם כקדוש עליון, ההולך בדרכי אביו המקובל רבי מאיר אבוחצירא ושל סבו הבאבא סאלי זכר צדיקים לברכה. מאות אלפי יהודים נהרו במשך השנים דרומה בבקשת ישועה ורחמים, ממי שהחשיבוהו לפועל ישועות, כשזה מצידו מלבד פרסומו כקדוש התפרסם גם במעשי הצדקה שעשה בכספי התרומות שהרעיפו המאמינים על חצירו.

במשך השנים נהג רבי אלעזר, גם לצאת את ארץ ישראל, כשגם בהיותו בחו"ל נהרו המונים לשחר את פניו בפקידת ישועה. אך מסתבר כי בין מחלי פניו, היו גם 'לקוחות לא מרוצים, ומשהתמהמה ברכת הרב מלהתממש, פנו לרשויות בתלונה על הונאה.

על פי העיתון, האיש, מנחם אלוביץ, בן 53 מניו יורק, הגיע לרב בבקשת ברכה לבתו שלא הצליחה במשך שנים להביא ילדים לעולם, לדבריו, בתמורה להבטחת הרב כי ביתו תפקד, רשם לזכות חצירו צ'ק על סך 100,000 דולר.

"ההבטחה מעולם לא התקיימה" אמר אלוביץ לעיתון, "זה הרס לי את החיים, זה דרדר את מצבי הכלכלי" הוסיף.

העיתון שפנה למשרד התובע הכללי בניו יורק לבקשת תגובה, נענה כי הנושא ידוע למשרדי התובע וכי חקירה פעילה מתנהלת בנושא.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד