י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כסף קל

צפו: מרימים את הרכב, גונבים לאור יום ובורחים

צעירים במאנצ'סטר מפרקים תוך שלוש דקות ממיר קטליטי מתחת רכב: והפעם כמו הרבה מקרים, הקורבן יהודי | "לא יאומן איך הם גונבים לאור יום ללא חשש"

צפו: מרימים את הרכב, גונבים לאור יום ובורחים
גנבים במנ'צסטר בפעולה צילום: צילומסך

ממיר קטליטי הוא חלק צינורי המורכב על מערכת הפליטה של כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית, על מנת להקטין את זיהום האוויר. רכב עם ממיר קטליטי מזהם הרבה פחות מאשר רכב ללא ממיר קטליטי, והממיר יכול להגיע לאלפי שקלים.

בסרטון ממצלמות אבטחה מהעיר מאנצ'סטר, נראית כנופיית פשע מפרקת ממיר קטליטי בתוך פחות משלוש דקות לאור יום ברחוב יהודי, מרכב בבעלות יהודי בשכונת פרסטוויץ'.

אחד התושבים ברחוב אומר ל"בחדרי חרדים" כי "זה לא יאומן איך הם גונבים לאור יום ללא חשש, פשוט הזוי, המשטרה יודעת מזה, אבל לא נראה שאכפת לה".

המשטרה קראה לבעלי הרכב "להיות ערניים" ולשקול לנקוט אמצעי בטיחות כדי להגן על מכוניותיהם.

משטרת בריטניה פרסמה כי היתה עלייה אדירה בגניבות של ממיר קטליטי ממכוניות בשנת 2019. במהלך ששת החודשים הראשונים של 2019, מספר הגניבות של הממירים הקטליטים זינק ל -2,894, לעומת 1,674 גניבות בכל שנת 2018.

ממיר קטליטי ממוקם בתיבה על צינור הפליטה מתחת למכונית. על מנת לגנוב אותו גנבים מחליקים מתחת לרכב ומשתמשים בכלי חיתוך רבי עוצמה כדי לנתק את התיבה מהצינורות שסביבו.

למרות שיש 10,000 סוגים שונים של ממירים, המכוניות שממוקדות לרוב אצל הגנבים הן כלי רכב היברידיים.

מכיוון שלמכוניות היברידיות יש שני מקורות כוח - חשמל ובנזין או סולר - נעשה שימוש בתדירות נמוכה יותר בממיר, כך שהסיכוי שהמתכות נשמרות טוב יותר, כלומר שווה יותר, ולכן זה קורץ לגנבים. יש להשתמש במתכות יקרות מכיוון שהממירים צריכים לעבוד ביעילות מספקת בכדי לעמוד בתקני הפליטה.

המשטרה המליצה לבעלי רכב לשקול לנקוט באמצעי הבטיחות הבאים:

סמן ממירים קטליטים עם מספר סידורי.

מניחים כיסוי מגן מעל הממיר הקטליטי.

התקן טלוויזיה במעגל סגור ואזעקות.

להחנות את הרכבים באופן שימנע גישה מתחתיו.

יצרנית הרכב טויוטה מודאגת מאוד מגניבות, ואומרת כי היא "עושה כל שביכולתה" כדי לפצות לקוחות שנפלו קורבנות לפשע.

מנגד, להונדה יש ​​פתרון, דגמי הונדה אקורד וג'אז משנת 2008 ואילך מגיעים עם מגש מתחת למכונית כדי להקשות על הגנבים להגיע לממיר, ובדגמי מכוניות משנת 2015 ואילך, הממיר הקטליטי הוצב במפרץ המנוע, כך שגנב יצטרך לפרק את כל המכונית כדי להגיע אליו.

גניבות רכב גניבת כלי רכב גניבת רכבים כנופייה מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד