י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ליצמן תוקף: האוצר תופר מכרזים

ה'בייבי' של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בסכנה: בית החולים באשדוד בו השקיע בשנים האחרונות מאמצים רבים, עומד לעבור לידיים חילוניות • באמירה חסרת תקדים מאשים ליצמן את האוצר בהטיית מכרז

ליצמן במדים. צילום ארכיון
ליצמן במדים. צילום ארכיון

"יש לי חשש שבאוצר תפרו את המכרז לבניית בית החולים באשדוד", כך האשים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בדיון שהתקיים בוועדת הכספים שעסק בתיקון לחוק ביה"ח באשדוד.

ע"פ התיקון שהממשלה ביקשה לאשר, גם למשרד האוצר תהיה הסמכות להחליט כי מספר המיטות בביה"ח יעמוד רק על 184 מיטות ושלא רק היזם יוכל לבחור האם להתחיל מיידית עם 300 מיטות או פחות מכך. "המשמעות הישירה של התיקון המוצע כאן הוא שהאוצר יוכל שלא לקבל את הצעת יזם שירצה לבנות בי"ח עם 300 מיטות, כי ירצה לתקצב רק בי"ח עם 184 מיטות". הבהיר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "יש לי תהיות לגבי צורת המכרז לבניית ביה"ח. דוחים אותו שוב ושוב , יש לי חשש שתפרו את המכרז. הייתי אמור להיפגש עם שר האוצר פעמיים והפגישה בוטלה, רק אחרי שנקבע הדיון היום בוועדה, נקבעה פגישה חדשה. האוצר חייב לשתף את משרד הבריאות בהליך המכרז של בניית בית החולים".

משה בר סימן טוב מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי הם פועלים לאפשר הקמת ביה"ח וכי הגדילו את המענק ליזם ל50 אחוז שהוא המרבי בפרויקטים אלו, "התכלית הייתה להצליח בהליך המכרז ומי שיזכה יקבל את המענק ויקבל 50% מעלות ההקמה המוערכת, אך עם זאת, אם המכרז ייכשל, לא תהיה הקמה של ביה"ח ע"י הממשלה".

סגן שר הבריאות ליצמן מתח ביקורת גם על כך, "מעלים את המענקים מבלי לתאם עם משרד הבריאות את הנושא, לא יתכן שהמשרד לא שותף בהליך המכרז לבניית ביה"ח"

ח"כ יעקב אדרי אמר כי גם כאשר הוא היה שר הבריאות, משרד האוצר התנגד לכך,

"גם כעת הממשלה מנסה להתחכם ובפועל לא רוצה לבנות את בית החולים באשדוד". ח"כ אילן גלאון אמר כי כבר שנים רבות דנים בנושא ואין כל התקדמות בנושא המכרז.

לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני כי א"א לעבור על סדר היום לאחר דבריו החריפים של סגן שר הבריאות. "אני דורש לקבל תשובות ממשרד האוצר, האם החששות שעלו נכונות ויש על מה להתבסס".

גפני אמר עוד כי יש לתאם את המכרז עם משרד הבריאות. בנושא פיתוח חדר המיון הקדמי באשדוד אמר גפני כי החלטת הוועדה היא כי יש לפתח זאת בהקדם ולקדם את בנייתו ללא כל קשר למכרז לבניית בית החולים ע"פ ההחלטות הקיימות. "אני מקווה שמשרד האוצר לא דבק בעמדתו כנגד בניית בית החולים באשדוד, עליו יש קונצנזוס ציבורי מקיר לקיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד