י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
דוגמא אישית שלילית

מנהל רשת בתי החולים סירב לעטות מסיכה - ופוטר

מנהל רשת שכוללת לא פחות מ-46 בתי חולים בארה"ב סירב לחבוש מסיכה, והוא פוטר לאחר כ25 שנה שבהן שימש בתפקידו. לדבריו, הוא פיתח חסינות ולכן העדיף לוותר על המסיכה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

העונש: פיטורין בשל אי עטיית מסיכה - מנהל רשת בתי החולים  "סנפורד הלת'", רשת הכוללת לא פחות מ-46 בתי חולים בהם מועסקים כ-48 אלף עובדים בארה"ב, פוטר בשבוע האחרון וזאת לאחר 25 שנה שהוא משמש בתפקיד. הסיבה לפיטורין: סירובו לעטות מסיכה. 

על הפיטורין נודע לעובדים בעקבות מייל ששלח המנכ"ל לעובדיו שבו בישר על סיום תפקידו, כשהוא מצדיק את צעדיו ואומר כי פיתח חסינות מאחר וכבר נדבק והחלים מקורונה.  "עבורי עטיית המסיכות היא לא יותר מאשר מחווה סמלית. למען האמת היא מתסכלת אותי", כתב. עם זאת, הוא התעלם מהעובדה שבתי החולים של הרשת פועלים בעיקר במינסוטה, דקוטה הצפונית ודקוטה הדרומית, שבהן שיעורי הידבקות בקורונה הגבוהים ביותר כיום בארה"ב, ולא הסביר כיצד הדוגמא השלילית שהוא מראה באי עטיית המסיכה, אינה פוגעת בהגדלת התחלואה. 

הוא תקף את ההחלטה שקיבלו חבריו הדירקטריון לפטרו, והסביר כי "עטיית מסיכה איננה מועילה או משרתת את מטרתה ומשדרת מסר כוזב לפיו אני עלול להידבק או עלול להדביק. לצוות שלי ולי יש חובה לבטא את האמת ואת העובדות ואת המציאות ולא ההפך מכך".

עם זאת, הנהלת הרשת עמדה על שלה, ובמייל שפורסם מטעמה היא הבהירה כי עמדת  המנכ"ל משקפת רק את דעותיו האישיות וכי עמדתה של רשת בתי החולים ברורה, והיא מחייבת הן את העובדים, מהבכיר ועד הזוטר, וכן את כל המבקרים: "אנו דורשים חובת עטייה עקבית של מסיכות, הימנעות מהתקהלויות, הישארות בבית כשחולים – כל המהלכים החיוניים למניעת התפשטות הנגיף".

 

מסיכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד