י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא פחות חיוניים

בריטניה יוצאת מהסגר השני: בתי הכנסת ייפתחו

הסגר המחמיר בבריטניה מסתיים השבוע. כחלק מההקלות בבריטניה גם בתי הכנסת ייפתחו, לאור ההבנות שהושגו בין הרב הראשי לבריטניה הרב אפרים מרוויס לרשויות הבריאות בממלכה. על פי מחקר שנערך בחודשים האחרונים, אחד מכל 20 תושבים שנפטרו בבריטניה מקורונה – היה יהודי

בריטניה יוצאת מהסגר השני: בתי הכנסת ייפתחו
בית כנסת באנגליה לפי ההנחיות צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע בנאום שנשא בפרלמנט שבלונדון הבירה, כי ההגבלות המחמירות שהוטלו במדינה צפויות להסתיים בשבוע הבא, בשני בדצמבר. לדבריו, חדרי הכושר, החנויות וגם בתי התפילה יוכלו להיפתח החל מתאריך זה. ממשלתו של ג'ונסון תציג השבוע מערכת תקנות מעודכנת שמגדירה את חומרת ההגבלות לפי רמות ואזורים.

במקביל להסרת הסגר ההרמטי בבריטניה השבוע, צפויים גם בתי הכנסת במדינה לחזור לפעילות. פתיחת בתי הכנסת תתאפשר החל מיום רביעי הבא לאור ההבנות שהושגו בין הרב הראשי לבריטניה הרב אפרים מרוויס, למשרד הבריאות בממלכה.

על פי דיווחים מקומיים, במקביל לכוונה לאפשר את פתיחתם של מקומות חיוניים, הגיעו מקבלי ההחלטות להבנה כי יש לאפשר את פתיחתם של בתי התפילה, מתוך הבנה שהם לא פחות חיוניים ממקומות אחרים שפתיחתם תותר.

קודם לכן, בשבוע שעבר התאחדו ראשי כל הקהילות החרדיות באנגליה, במכתב נדיר ראשון מסוגו בפניה משותפת לממשלת בריטניה בבקשה להשאיר את בתי הכנסת פתוחים. על המכתב חתומים התאחדות קהילות החרדים בלונדון, קהילה קדושה גייטסהד, ו"מחזיקי הדת" מנצ'סטר.

במכתב, שנשלח ביום חמישי שעבר נכתב: "מקומות תפילה וחתונות דתיות הם מהותיים לכל הקיום היהודי ולאורח חיינו. שום דבר לא יכול להחליף את זה. תפילות במניין הם חיוניות לאורח החיים היהודי".

בסגר הקודם נסגרו כל בתי הכנסת למשך חודשיים, בסגר הנוכחי מותר להשאיר את בתי הכנסת פתוחים "לתפילה פרטית", ולא לתפילה מאורגנת. עתה פונים ראשי הקהילות ומבקשים להתיר את פתיחת בתי הכנסת לתפילה מאורגנת שתיערך כמובן על פי כל הכללים.

כאמור, ראש הממשלה נענה לפניה ובמסגרת ההקלות נכללו גם בתי הכנסת שייפתחו באופן רשמי לקהל המתפללים תחת הגבלות הנחיות הבריאות.

באנגליה הונהגה עד כה מערכת הגבלות בשלוש רמות בהתאם לתחלואה בכל אזור. ג'ונסון אמר כי הפעם תצא לפועל שיטת תקנות אחידה יותר, וכי ההגבלות יהיו זהות לכל המקומות שיוגדרו באותה הרמה. הממשלה צפויה לקבוע איזה אזור כפוף לאיזו רמת הגבלות.

עם סיומו של הסגר המחמיר באנגליה, התקהלויות בשטחים פתוחים יוגבלו לעד שישה בני אדם. לונדון צפויה להיות מוגדרת ברמה שתיים. לפי ההגבלות, ברמה אחת הגבלת ההתקהלויות תהיה תקפה הן למקומות סגורים הן למקומות פתוחים, ואנשים ממשקי בית שונים יוכלו להיפגש במקומות סגורים. ברמות שתיים ושלוש, מפגשים שכאלה יותרו רק במקומות פתוחים, מבלי לערבב בין משקי בית.

על פי מחקר שנערך בחודשים האחרונים, אחד מכל 20 תושבים שנפטרו בבריטניה מקורונה – היה יהודי. בבריטניה חיים כ-250 אלף יהודים, ועל כן מספר המתים בקהילה בעקבות הנגיף גבוה בהרבה מהאחוז שלהם באוכלוסיה הכללית.

לפי ה'דיילי מייל', שיעור התמותה בקרב הגברים היהודיים עמד על 187.9 מקרי מוות למאה אלף, בהשוואה ל-92.6 מקרי מוות למאה אלף באוכלוסיה הכללית.

באשר לנשים יהודיות, שיעור התמותה היה 94.3 ל-100,000 לעומת 54.6 באוכלוסיה הכללית.

עורכי המחקר הסבירו כי החשיפה של הקהילות היהודיות לוירוס היא גבוהה יותר, שכן הן מתגוררות בערים הגדולות, בהן קיימת יותר נדבקים לנפש וכמו כן בשל העובדה שיש בהן יותר מגע חברתי משפחתי וקהילתי.

 

קורונה בתי כנסת בריטניה בוריס ג'ונסון הרב אפרים מירוויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד