י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נקמה ביהודים?

למגינת לב: נהרס בית הכנסת הגדול בניגריה

לאחר מספר מעשי הרס של בתי כנסת בניגריה, נהרס גם בית הכנסת המרכזי במדינה 'עמוד האמת' | ההרס מתבצע בידי גורמי ממשל וצבא כחלק מהמהומות במדינה. מושל האזור רואה ביהודים כתומכי הטרוריסטים

למגינת לב: נהרס בית הכנסת הגדול בניגריה
בית הכנסת שנהרס בניגריה צילום: באדיבות המצלם

גורמי ממשל וצבא בניגריה הרסו את בית הכנסת 'עמוד האמת' - הגדול ביותר במדינה. כך מדווחים כלי תקשורת באפריקה.

הרס בית הכנסת מתבצע ימים אחדים לאחר שחיילים ניגרים הרסו שישה בתי כנסת שונים בדרום ניגריה, זאת כחלק מהעימותים האלימים הפוקדים את המדינה.

יצוין כי במסגרת האירועים האלימים של הימים האחרונים נהרגו לפחות חמישים אזרחים תוך כדי מאמצי המשטרה והצבא להשתלט על הפגנות הצעירים הקוראים לעצור את אלימות המשטרה המקומית כלפי אזרחים.

ה'אפריקה גרדיאן' מצטט גורם יהודי בקהילה, הקובע כי מאחורי ההחלטה להרוס את בית הכנסת, עומד מושל חבל הנהרות שבדרום ניגריה, ניסום וויק, הרואה ביהודים חלק מקבוצה בדלנית המזוהה עם הטרור במדינה.

הגורם היהודי המצוטט בדיווח, מספר כי וויק הוא שנתן לחייליו גם את ההוראה להרוס בתי כנסת אחרים שנהרסו קודם לכן. האירועים האחרונים חותמים מסכת ארוכה של רדיפות כלפי מיעוטים, בהם גם יהודים ונוצרים ברחבי ניגריה.

המקומיים מאמינים כי הם צאצאים משבט יהודי אבוד, והם משמרים מנהגים יהודיים בין שאר המנהגים של דתם. בנוסף כמה קבוצות קטנות יותר מזוהות כיהודיות בעצמן.

הריסת בית כנסת ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד