י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נשיא איראן מאיים בשידור חי

דיווח: ישראל עומדת מאחורי החיסול; תוגברה האבטחה בשגרירויות

ישראל תגברה את האבטחה על השגרירויות ברחבי העולם מחשש לפעולות נקם מצד האיראניים. בניו יורק טיימס מדווח כי המוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול, בעוד בישראל הרשמית לא מגיבים | נשיא איראן מאשים את הציונים ומאיים בשידור חי: "בבוא העת הם יקבלו תגובה על הפשע הזה"

דיווח: ישראל עומדת מאחורי החיסול; תוגברה האבטחה בשגרירויות
רוכב אופנוע צילום: pixabay

נשיא איראן חסן רוחאני מאיים כי איראן תגיב על חיסולו של המדען הראשי מוחסן פחירזאדה בזמן שתראה לנכון. ישראל הרשמית לא הגיבה, אך בעבר האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו את האיש כמי שעומד מאחורי תוכנית נשק גרעינית סמויה.

"אויבי איראן צריכים לדעת שאנשי איראן והפקידים הם אמיצים יותר מאשר להשאיר את המעשה הפלילי הזה ללא מענה", את הדברים אמר רוחאני בישיבת הממשלה בשידור חי בטלוויזיה. "בבוא העת הם יקבלו תגובה על הפשע הזה", הוסיף רוחאני והאשים: "שכירי החרב של המשטר הציוני המדכא עומדים מאחורי המתקפה".

כאמור לא נמסרה תגובה רשמית מישראל הרשמית על החיסול, אולם ה'ניו יורק טיימס' מצטט שלושה בכירים אמריקניים, כולל שני אנשי מודיעין, כי ישראל עומדת מאחורי החיסול.

שמו של פחירזאדה הוזכר במפורש במצגת שהציג ראש הממשלה נתניהו, אודות תוכנית הגרעין האיראנית באפריל 2018, אז חשף נתניהו לעולם את תוכנית הגרעין של איראן.

בתוך כך, שגרירויות ישראל ברחבי העולם נמצאות החל מהיממה האחרונה בכוננות גבוהה, כך על פי הדיווח בתקשורת העולמית.

ראש סוכנות הביון המרכזית האמריקאית (CIA) לשעבר, ג'ון ברנן, אמר כי חיסול המדען היא פעולה "פושעת" ו"פזיזה מאוד" ו"מסתכנת בהצתת סכסוכים באזור".

מוחמד באקרי, רמטכ"ל צבא איראן, אמר על ההתנקשות כי "על המחבלים והמתכננים של הפעולה הזו לדעת כי נקמה חמורה ממתינה להם, חיסולו של פאחרי זאדה הינה מכה אנושה לביטחון המדינה, וההתנקשות הייתה קשורה לישראל וליהירות הגלובלית".

גם המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן שולחים את תנחומיהם על מותו של מדען הגרעין, "לאיראן הזכות להגיב מול כל מי שארגן וביצע את הפשע. פשעי ההתנקשויות מתבצעים כחלק מנסיונות האויבים לגרום לאומה לאבד מדענים ומומחים, הם ייכשלו בעזרת אללה", לשון הודעת הארגון.

שר החוץ של סוריה, פיסל אל-מקדאד, מגנה גם הוא את החיסול ומביע את מורת רוחו על מה שכינה, "פעולת טרור ותקרית נפשעת".

בפגישה שקיים עם שגריר איראן בסוריה, ג'ואד תרכ, הוסיף אל-מקדאד כי סוריה עומדת לצד איראן אל מול "הניסיונות הנואשים לפגוע בהתקדמותה וביכולותיה המדעיות והלאומיות", כלשונו. אל-מקדאד הפנה גם הוא את האצבע המאשימה לעבר ישראל, שטען שעומדת מאחורי החיסול.

שגרירות ישראל חיסול באיראן מוחסן פחריזאדה חסן רוחאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד