י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חיסול משפיל

צפו: מפגינים שרפו את תמונת ביידן; "תל אביב תישרף"

יממה אחרי החיסול שפגע בתוכניותיה הגרעיניות של איראן, הרוחות במדינה סוערות | מפגינים יצאו לרחובות ותקפו בקריאות את שיחות ההסכם עם ארה"ב והנשיא הנבחר ביידן | צפו בתיעוד הזועם

צפו: מפגינים שרפו את תמונת ביידן; "תל אביב תישרף"
מפגינים באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות החיסול הכואב, מפגינים איראנים שרפו דגלי ישראל וארה"ב, ותמונות של הנשיאים ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, וגם נשבעו בנוסף כי "תל אביב תישרף".

עוד לפני כניסתו לתפקיד, מפגינים איראנים בעיר משהד הפגינו נגד קיום השיחות עם ג'ו ביידן, בעקבות חיסול המדען פחריזאדה, חיסול שמיוחס לישראל על פי התקשורת הזרה.

סטודנטים איראניים הפגינו ביום שבת מול משרד החוץ בטהרן במחאה על התנקשותו של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה, איראן האשימה את ישראל בחיסולו, המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי והנשיא חסן רוחאני נשבעו לנקום ב"ציונים שאחראים על חיסולו".

הסטודנטים, שזוהו על ידי סוכנות הידיעות AFP כחברי בסיג' ארגון מתנדבים צבאי למחצה הכפוף למשמרות המהפכה האיראניים. שרפו תמונות של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן והנשיא דונלד טראמפ וכן דגלי ארה"ב וישראל.

הסטודנטים הפגינו מול משרד החוץ של איראן, שהיה פעיל בשיחות עם ארה"ב בראשות שר החוץ זריף, שלקח חלק במשא ומתן להסכם הגרעין בשנת 2015, הפגנות התרחשו גם בערים איראניות אחרות.

ארגון הסטודנטים פרסם הצהרה שקראה לסלק את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית או "מרגלים", כפי שהם כונו בהצהרה מאיראן.

מחאה קטנה התקיימה גם ביום שישי בלילה מול ביתו של רוחאני בטהראן, עם מפגינים שקראו למלחמה עם ארצות הברית, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'. "לא לכניעה, לא לוויתור עם אמריקה, רק מלחמה עם אמריקה", צעקו המפגינים.

הפגנות באיראן חיסול באיראן ג'ו ביידן מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד