ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

משנכנס אדר: הסכם סופי ברשת הגנים

לאחר שנים של סבל מתמשך, מתבשרות הגננות העובדות ברשת הגנים של אגו"י, על חתימת הסכם הבראה בין משרד החינוך לרשת • המרוץ לקרדיט כבר התחיל: מי הביא את הבשורה? • פרסום ראשון

ילדים בגן. תמונת אילוסטרציה
ילדים בגן. תמונת אילוסטרציה

המירוץ לקרדיט החל: נחתם הסכם בין רשת הגנים של אגודת ישראל לבין משרד החינוך, מה שיביא לסיום השערוריה המתמשכת ממנה סבלו הגננות שפוטרו ללא קבלת פיצויים.

מי הביא את המהלך? על כך יתקטטו שלושת היומונים, שיתגאו כל אחד בנציגיו הוא. האמת, כמו תמיד, איפשהו באמצע.

אך קודם כל לעובדות: שר החינוך גדעון סער חתם על תקנות שיאפשרו את הבראת רשת גני הילדים של אגודת ישראל. סער התקין תקנות שיאפשרו חתימה על הסכם הבראה עם הרשת אשר נקלעה לגירעונות כספיים כבדים בשנים האחרונות.

ביום שני נפגש השר סער עם שר האוצר, סגן שר החינוך ויו"ר ועדת הכספים על מנת למצוא פתרון למשבר ברשת. שר החינוך הדגיש כי הסיוע שיינתן יופנה תחילה לתשלום משכורות העובדות ופיצויי הפיטורין של העובדות שפוטרו בעבר וטרם קיבלו פיצויים.

יצוין, כי בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות לחתימה על הסכם הבראה לרשת, שלא צלחו. חתימה על הסכם ההבראה תאפשר למדינה לסייע תקציבית לרשת, בין היתר לצורך תשלום פיצויים לגננות שפוטרו לפני זמן רב, וטרם שולמו להן פיצויים בגין פיטוריהן.

הגננות הכאובות הביעו תקווה כי בכך הגיעה הקץ ליסוריהן הפיננסיים בשנים האחרונות, ונפתח עידן חדש, המביא בכנפיו בשורה של ממש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד