י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
62 מחסלים וחשמל שנותק

במפגן כוח מרשים; דיווח: כך הוציא המוסד להורג את מפקד הגרעין

כיצד הוציא המוסד להורג את מפקד הגרעין האיראני?! זו השאלה שמעסיקה את טובי העיתונאים בעולם כולו | המבצע שהפך למפגן ראווה נותן הצצה לזרועותיו הארוכות של המוסד הישראלי גם במדינות אויב | דיווח מיוחד של עיתונאי איראני חושף "כך חוסל אבי אבות הגרעין האיראני"

במפגן כוח מרשים; דיווח: כך הוציא המוסד להורג את מפקד הגרעין
הארון בדרכו למסע הלוויה צילום: הטלוויזיה האיראנית

החיסול הדרמטי באיראן: שישים ושניים אנשים היו מעורבים בתכנית הראוותנית לחיסול מנהל תוכנית הגרעין, כך על פי מוחמד אחוואז, עיתונאי איראני שחשף בעבר גם את היקף מגיפת הקורונה במדינתו.

אחוואז חשף את פרטי ההתנקשות מהדלפות של בכירים במדינתו, ולדבריו הוא "השיג מידע איראני שהודלף". בכירים איראניים אחרים במדינה האשימו את המוסד הישראלי בהתנקשות. ופקיד אמריקאי אחד ושני פקידי מודיעין אחרים הודו גם הם ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל עומדת מאחורי המתקפה.

אחוואז סיפר כי על פי המידע שברשותו 12 מחברי הצוות, אותם תיאר כ"בעלי הכשרה גבוהה" וככאלה "שנעזרו בשירותי ביטחון ומודיעין בחו"ל" הוצבו בעיר אבסארד, 80 ק"מ מזרחית לטהרן.

"חוץ מ-12 המחסלים, עוד 50 איש השתתפו בחיסול", אמר אחוואז, "הם היו מופקדים לסייע בתמיכה לוגיסטית". אך הוא לא ציין אם הם שהו באיראן או בחו"ל בזמן החיסול. כך על פי הדיווח שצוטט ב"דיילי מייל" הבריטי.

כבר בשעות הבוקר, הצוות עקב אחר המדען הבכיר וידע כי הוא עומד לנסוע מטהרן לאבסארד במהלך יום שישי. את החיסול הם תכננו למרגלות שדרה עם עצים שנכנסת לעיר.

בזירת המארב חצי שעה לפני שהגיעה השיירה של המדען הבכיר, בה היו שלוש מכוניות חסינות ירי, המתין לו רכב יונדאי עם ארבעה נוסעים, ארבעה אופנועים ושני צלפים, יחד עם טנדר ניסן ממולכד, עליו היו אחראים שניים נוספים.

ואז, דקות לפני שהשיירה הופיעה, ניתן האות והחשמל באזור נותק, כך מדווח העיתונאי אחוואז. הצוות שהיה במקום כשהמכונית הראשונה עברה את הכיכר, המתין עד אשר המכונית השלישית עברה, ובתזמון מושלם באותו הרגע רכב הניסאן התפוצץ, הפיצוץ פגע בעמודי חשמל, כך על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית ביום שישי בלילה. ומהדף הפיצוץ עף פסולת לאורך 300 מטר.

לאחר מכן ירו לעבר המכונית השנייה בה ישב המדען הראשי 12 המתנקשים, כולל שני צלפים. החמושים פתחו באש לעבר המכוניות, שם התפתח קרב יריות אינטנסיבי, כך על פי Sepah Cybery, ערוץ מדיה חברתית המזוהה עם חיל משמרות המהפכה האיראני.

העיתונאי אחוואז צייץ בטוויטר: "על פי הדלפות איראניות, ראש צוות ההתנקשות הוציא את המדען ממכוניתו וירה בו ווידא שהוא נהרג". החוליה נעלמה ללא שום פצועים או הרוגים, דיווח אחוואז.

מחילופי האש בשטח היה נראה בוודאות כי שומרי הראש שלו ידעו שהאיש שעליו הם מגנים היה במשך שנים היעד הראשון של המוסד.

ה"דיילי מייל" מדווח עוד, כי מסוק משטרתי נחת באזור כדי להסיע את המדען ואחרים לבית החולים, וכאשר אנשי האבטחה של המדען הגיעו עם גופתו לבית החולים, הם הופתעו לגלות כי אין חשמל בכל האזור מאחר והחשמל נותק. לאחר מכן הוא הועבר לטהרן שם נקבע מותו באופן רשמי.

פרט מעניין מציין בלוג המודיעין 'אינטלי טיימס', כי ‏היום זה יום השנה (29 בנובמבר 2010) לחיסול אחד ממדעני הגרעין של מוחסן פאחריזדה - מג'יד שהריארי. מג'יד חוסל בעת שנסע במכוניתו באמצעות מטען שהוצמד לדלת רכבו ע"י מתנקשים הרכובים על אופנוע לפני כעשור. מה שהביא גם לפציעתו של פרופסור פריידון עבאסי.

איראן עיתונאי איראני המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד