י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הממונה שוקל לפרוש

הפרוייקטור מודאג מהתפשטות התחלואה במגזר הערבי

התחלואה במגזר הערבי מתפשטת בקצב מהיר וממונה הקורונה הפרופ' אש פירסם הודעה מיוחדת המביעה דאגה מהמתרחש במגזר. היום פורסם כי ממונה הקורונה במגזר הערבי שוקל לפרוש

הפרוייקטור מודאג מהתפשטות התחלואה במגזר הערבי
נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התחלואה במגזר הערבי ממשיכה להתפשט, ובמערכת הבריאות מודאגים. ממונה הקורונה הפרופ' נחמן אש פירסם עתה הודעה מיוחדת המביעה דאגה מהמתרחש במגזר הערבי שבו התחלואה נמצאת במגמת עליה מדאיגה.

על פי הנתונים שעלו הבוקר (ראשון) בהערכת המצב היומית בבתי החולים ברחבי הארץ החברה הערבית נמצאת בדירוג גבוה מאוד בקרב החולים הקשה, ובגיל צעיר יחסית. כך, במחלקת הקורונה בבית החולים העמק מאושפז חולה בן 41 בלבד במצב קשה, בהדסה עין כרם חולה בן 48, בפוריה חולה בת 40, בבית החולים המשפחה הקדושה בן 68, בבית החולים הסקוטי חולה בן 54, בהכרמל חולה בן 57, ובשיבא חולה בת 52. כל אלה, מדגישים במטה 'מגן ישראל', חולים קשה והדבר מלמד על המצב החמור שבו נמצא המגזר הערבי בכל הנוגע להתפשטות המחלה.

פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה ויו"ר 'מגן ישראל', אמר היום כי  "אנחנו עושים מאמצים גדולים להוריד את התחלואה במגזר הערבי. המצב לא טוב, חולים קשה בגילאים נמוכים מעידים על תחלואה שפושה במגזר באופן שמסכן את תושבי הערים הערביות. אני קורא לכל בני ובנות המגזר – לכו להיבדק, הקפידו על ההנחיות, אם אתם נדרשים להיכנס לבידוד – היכנסו. זה למענכם ולמען המשפחות שלכם".

היום בבוקר פורסם כי ממנה הקורונה במגזר הערבי, הפרופ' איימן סיף, הודיע על כוונתו להתפטר וזאת, לדבריו, נוכח הסגרים הרבים שהוטלו על הישובים הערבים. פרופ' סייף טען כי יש לנקוט בצעדים אחרים, ובהם הגברת האכיפה על החתונות וכן סגירת המעברים לרשות. עם זאת, הפרופ' אש הבהיר מיד שאין בדעתו לשנות את המדיניות והוא הודיע בתגובה כי הוא מאחל לפרופ' סייף הצלחה בכל אשר יפנה, וכי לדעתו "נוכח התחלואה הגוברת אין מנוס מאשר הטלת סגרים".

 

קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד