י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל החיסול המסעיר בפאתי טהראן • צפו

הרמטכ"ל סייר בצפון: "שוחח על מוכנות הכוחות לתרחישים השונים"

יומיים לאחר חיסולו של 'אבי תכנית הגרעין', הגיע היום הרמטכ"ל כוכבי לסיור ביטחוני בצפון, ודן עם הקצינים על מוכנות הכוחות בחזית סוריה לתרחישים השונים | בישראל לא מתייחסים לחיסולו של המדען הבכיר, אך על פי פרסומים זרים המוסד הישראלי הוא העומד מאחורי ההתנקשות 

הרמטכ"ל סייר בצפון: "שוחח על מוכנות הכוחות לתרחישים השונים"
כוכבי בסיור בצפון צילום: דובר צה"ל

בישראל הרשמית לא מתייחסים לחיסולו של מי שכונה 'אבי תכנית הגרעין' ד"ר מוחסן פחריזאדה, שנורה ונהרג בצהרי יום שישי על ידי מתנקשים סמוך לבירה טהראן, אך על פי פרסומים זרים - המוסד הישראלי הוא זה שעומד מאחורי ההתנקשות. כך או כך, בישראל חוששים מתגובה ולפיכך תוגברה האבטחה סביב נציגויות ישראל ברחבי העולם.

בצל החשש, ביקר היום (ראשון) ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בעוצבת 'הבשן' וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת 'הבשן', תת-אלוף רומן גופמן, ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל סייר בגזרה ושוחח עם המפקדים והלוחמים על מוכנות הכוחות בחזית סוריה לתרחישים השונים. הוא ציין כי אנו נמצאים בשגרה מלאה אך ערים להתפתחויות האפשריות באזור.

"באתי לכאן כדי לעמוד על המצב הביטחוני בדגש להתבססות האיראנית בסוריה וכדי להודות לכל מי שהיה מעורב בפעילות המדויקת והמוצלחת של חשיפת זירת המטענים לפני עשרה ימים סמוך לגבול ובתקיפה שביצענו לאחריה בסוריה נגד מטרות איראניות וסוריות", אמר רב-אלוף אביב כוכבי".

"המסר שלנו חד", הוסיף הרמטכ"ל, "נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו". 

שישים ושניים אנשים היו מעורבים בתכנית הראוותנית לחיסול מנהל תוכנית הגרעין, כך על פי מוחמד אחוואז, עיתונאי איראני שחשף בעבר גם את היקף מגיפת הקורונה במדינתו.

אחוואז חשף את פרטי ההתנקשות מהדלפות של בכירים במדינתו, ולדבריו הוא "השיג מידע איראני שהודלף". בכירים איראניים אחרים במדינה האשימו את המוסד הישראלי בהתנקשות. ופקיד אמריקאי אחד ושני פקידי מודיעין אחרים הודו גם הם ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל עומדת מאחורי המתקפה.

אחוואז סיפר כי על פי המידע שברשותו 12 מחברי הצוות, אותם תיאר כ"בעלי הכשרה גבוהה" וככאלה "שנעזרו בשירותי ביטחון ומודיעין בחו"ל" הוצבו בעיר אבסארד, 80 ק"מ מזרחית לטהרן.

"חוץ מ-12 המחסלים, עוד 50 איש השתתפו בחיסול", אמר אחוואז, "הם היו מופקדים לסייע בתמיכה לוגיסטית". אך הוא לא ציין אם הם שהו באיראן או בחו"ל בזמן החיסול. כך על פי הדיווח שצוטט ב"דיילי מייל" הבריטי.

איראן אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד