י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החזרת חוזרת: יחוסנו כל תלמידי 'נזר התורה'

מחר עם שחר יתייצב צוות משרד הבריאות בישיבת 'נזר התורה' בירושלים, בכדי לחסן את כל תלמידי הישיבה • הסיבה: 3 תלמידים נדבקו בחזרת • הנהלת הישיבה הסירה את המגבות הציבוריות

תלמידי ישיבות. אילוסטרציה
תלמידי ישיבות. אילוסטרציה

באמצע ה'סדר' של יום רביעי, קטעה מודעה קטנה שנתלתה בכניסה לבית המדרש, את מהלך הלימודים. בין ספסלי הלימוד עברה הרינה: משרד הבריאות הורה כי על כל תלמידי הישיבה להתחסן מיידית.

הדאגה האופפת את תלמידי הישיבה הכלל-חסידית הנודעת 'נזר התורה' בשכונת גבעת שאול בירושלים, מקורה בשרשרת אירועי הידבקות במחלת החזרת: שלושה מתלמידי הישיבה אובחנו כמי שהנגיף דבק בהם. לפני שבוע וחצי נעדר בחור מהישיבה, למשך שבוע ימים. חבריו דאגו לשלומו. משחזר התלמיד ללימודים, סיפר לחבריו שחש שלא בטוב, והרופא שבדק אותו אבחן אצלו את נגיף החזרת.

המקרה השני והשלישי לא איחרו לבוא. ביום ג' הלכו שני בחורים להיבדק, כיוון שלא חשו בטוב. שניהם אובחנו כמי שנדבקו בנגיף.

רופאו של אחד התלמידים שנבדקו, ערך לתלמיד תשאול שגרתי, ושמע מהתלמיד כי הוא לא היחיד בישיבה שהנגיף דבק בו. הרופא יצר קשר עם משרד הבריאות, ששיגר הוראה דחופה להנהלת הישיבה, לפיה על כל התלמידים להתחסן מיידית מפני הנגיף.

במשרד הבריאות הדגישו, כי למרות שהשלושה לקו בנגיף ברמה קלה, עדיין יש סיכון גבוה להידבקותם של תלמידים נוספים בנגיף, ומכאן ההוראה הגורפת.

במודעות שנתלו ביום ד' אחר הצהריים בכניסה להיכל הלימודים, נקראו התלמידים אשר גילם מתחת ל-18, להביא אישור מהוריהם, המאפשר להם להתחסן. התלמידים שחצו את גיל ה-18 יתייצבו להתחסן.
בנוסף, כללה ההודעה שורה של הוראות לתלמידים, שאחת מהן היא ההימנעות משימוש במגבות ציבוריות.

גם בישיבה קטנה קהילות יעקב בבני ברק, נשלחו ארבעה בחורים לביתם, עקב החשש כי נדבקו בחזרת.
בתוך כך, דיווחים שונים שנפוצו בתחילת השבוע בארה"ב, גילו כי הנגיף חזר להתפשט במקומות שונים ביבשת, וכי בקרב האוכלוסייה היהודית נרשמים אחוזים גבוהים יותר של הידבקות בנגיף.

במשרד הבריאות אישרו את המקרה, והדגישו, כי "במקרה של ישיבת 'נזר התורה', כמו במקרים נוספים, לא מדובר בהשתוללות או בהתפרצות של הנגיף, וכי אין כל מקום לדאגה. "בכל התפרצות יתר על המידה, מחייב הנוהל במשרד הבריאות לבצע חיסונים בקרב כל תלמידי המוסד".

מחר, ביום שישי עם שחר, יתייצב צוות מטעם משרד הבריאות בישיבת 'נזר התורה' בשכונת גבעת שאול הירושלמית, על מנת לחסן את כל תלמידי הישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד