י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נלחמים על התודעה

סין טוענת: מקורו של נגיף הקורונה בכלל מהודו

מגלגלים את האשמה: תשכחו מכל מה שידעתם על הנגיף ועל הקשר שבינו לסין. בסין - שהיום נקיה מקורונה - מבהירים שמקורו של הנגיף בכלל מהודו

סין טוענת: מקורו של נגיף הקורונה בכלל מהודו
נגיף הקורונה צילום: pixabay

"הנגיף הסיני" כפי שטראמפ נהנה לכנות את נגיף הקורונה, כשהוא מעלה בכך את חמתם של הסינים, בכלל מגיע מהודו ולא מסין - כך לפחות טוענים הסינים, שבימים אלו יצאו במבצע שמטרתו להכחיש כל קשר לנגיף שהתגלה לפני שנה בדיוק בוואהן, ומאז גבה את חייהם של יותר מ-2 מיליון מתים, לצד שיתוק של הכלכלה העולמית.

לפני שנה נודע על המחלה המסתורית שהתגלתה במחוז שאז נחשב עלום, מחוז וואהן בסין, כאשר רופא צעיר העז לפרסם כי מספר אזרחים התגלו כסובלים מ"מקרה ראשון של מחלה חדשה ולא ידועה". בהמשך היו שחשבו כי מדובר בגרסה משודרגת יותר של ה'סארס', אך תוך זמן קצר המחלה קיבלה את השם הרשמי COVID-19 והיא נודעת היום כמגיפה שהצליחה לשתק את העולם כולו. 

אך למרות שבעולם כולו אין ספק כי מקור המחלה בסין, שאגב היא מהמדינות היחידות בעולם שהן נקיות לחלוטין מהקורונה כיום, בסין עצמה מכחישים כל קשר לנגיף. לפי דיווחים שונים, ממשלת סין משקיעה בימים אלו מאמצים גדולים "לקשר את הנגיף לכל מדינה אחרת". בהתאם לאותה מדיניות, כלי התקשורת הממשלתיים ובכירים בממשל שמעלים כתבות ברשת חברתית טוענים עתה כי "מקור הנגיף בכלל באריזות של מזון קפוא שהגיע לסין ממדינה אחרת וזהו הווקטור שגרם למגיפה".

אז מי אשם בנגיף? הסינים סבורים שמקור הנגיף הוא במדינה השכנה, הודו, משם, לטענתם, הגיעו פריטי המזון הקפוא לצרכנים סינים. "יש כל הראיות שמקור הנגיף איננו בסין והמגיפה לא החלה אצלנו", טוענים עתה בכירי הממשל הסיני שמנסים ככל האפשר למנוע מצב שבו תוגש נגד המדינה תביעה ענקית בשל הנזק שגרמה לעולם.

נזכיר כי סין לא די שלא זיהתה את המחלה כאשר התפרצה, אלא שלפי טענות רבות עוד ניסתה להתעלם מהמחלה על אף שהרופאים כבר התריעו על קיומה. מי ששיתף עמה פעולה הוא ככל הנראה ארגון הבריאות העולמי שעשה עם הממשל הסיני יד אחת במטרה 'לטייח' את המעורבות הסינית בהתפרצות הנגיף. אך כעת, כך נראה, הסינים בטוחים שיצליחו לשנות את התודעה העולמית.

 

קורונה סין הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד