י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מה שחשבתם

הפרופ' מזהיר: "המחלימים - חולים שקופים ללא יח"צ"

יו"ר 'אסותא' ויו"ר ועדת הסל בתחזית מדאיגה:"יש הדבקה סמויה, ואם היינו בודקים יותר היינו מגלים אותה". על המחלימים: "הם חולים שקופים ללא יחסי ציבור: כמעט בכל בתיה"ח נפתחו מרפאות מחלימי קורונה שסובלים לאורך זמן"

הפרופ' מזהיר: "המחלימים - חולים שקופים ללא יח"צ"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הקורונה לא נעלמה, היא מכה אצלינו ובעוצמה. "מחלימי הקורונה הם חולים שקופים בלי יחסי ציבור. כמעט בכל בית חולים מאושפזים מחלימי קורונה שסובלים מפגיעות ומנזקים שעמם הם עשויים להתמודד לאורך זמן". כך אומר יו"ר "אסותא" מרכזים ויו"ר וועדת סל התרופות, הפרופ' יהושע שמר.

הפרופ' שמר, מי שבעבר כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות וכמנכ"ל קופת החולים 'מכבי', אמר בראיון שנערך עמו בקו של משרד הבריאות המיועד לציבור החרדי כי "התקופה הנוכחית מתעתעת. יש הדבקה סמויה, ואם היינו בודקים יותר היינו מגלים אותה. אחוז המאומתים עולה בעקביות".

במענה לשאלת המראיין, איצ'ה מאיר דזיאלובסקי, האם אכן גם בארץ ישנם דיווחים ותיעודים על נזקים רבים מהם סובלים  המחלימים מהנגיף, אמר פרופ' שמר כי "המחלימים הם בעצם  חולים שקופים ללא יחסי ציבור: כמעט בכל בתיה"ח נפתחו מרפאות מחלימי קורונה שסובלים לאורך זמן מקשיי נשימה ופגיעה ריאתית, פגיעה בזיכרון, ביכולת התפקוד הקוגניטיבית ועוד."

לגבי החיסון, סבור הפרופ' שמר כי "החיסון ישים את המאבק מאחורינו, אך ייתכנו "כיסים" של הדבקה מידי פעם בקרב מי שלא חוסנו".

הפרופ' שמר התייחס גם לדיווחים שמשום מה תפסו אחיזה בקרב חלקים מהציבור, ולפיהם משרד הבריאות משתיק את הסכנות שבחיסון. בהקשר לכך אמר הפרופ' שמר כי "יש דמוקרטיה. כל מי שיש לו ביקורת משמיע אותה, גם כששימשתי כמנכ"ל וגם במכבי ובאסותא שמעתי והשמענו ביקורת. הכול שקוף."

לסיום, נשאל הפרופ' שמר על איזה צעד היה מצביע כאפקטיבי ביותר למיגור המגפה. על כך השיב ללא היסוס כי "אם הייתי קוסם הייתי מאחל שמשמים יגרמו לכולם ללכת עם מסכות. אם 80% יעטו מסכות - אין לי ספק שהנגיף ייכחד".

שוקי שמר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד