י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דריכות פוליטית

בני גנץ שוקל לתמוך בפיזור הכנסת; הליכוד מאיים

יום רביעי השבוע עשוי להפוך ליום דרמטי במיוחד, כאשר עולה הערב אפשרות כי בני גנץ יורה לחברי מפלגתו לתמוך בהצעת חוק פיזור הכנסת שתעלה יש עתיד וסיעות נוספות | בליכוד מאיימים לדרוש הצבעה שמית כדי שההצבעה גם תהיה מוקלטת לדיראון עולם

בני גנץ שוקל לתמוך בפיזור הכנסת; הליכוד מאיים
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום רביעי השבוע יצביעו חברי הכנסת על הצעה לפיזור הכנסת, לכאורה ללא סיכוי לעבור, אלא שלאור המצב בפוליטי והמחלוקות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

על פי הדיווח הערב (ראשון) של מיכאל שמש ב'כאן 11', בני גנץ אמר ביממה האחרונה לשרי כחול לבן: "אנחנו שוקלים ברצינות לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת ביום רביעי - פתאום יש ממשלה". לדבריו, "יש ועדת שרים והכל מתחיל לזוז. אבל זה לא יעזור לליכוד, אם לא יהיה תקציב ולא יהיו מינויים לא תהיה ממשלה".

מנגד, בליכוד מאיימים. השר אופיר אקוניס אמר הערב ליקי אדמקר ב'קול ברמה', "אני מקווה שתהיה הצבעה שמית ביום רביעי הקרוב, אציע זאת ליו"ר הקואליציה. אם כחול לבן יצביעו ביום רביעי בקריאה טרומית, נתניהו צריך להגיד עד כאן - זאת פארסה".

בנוסף, הפרשן עמית סגל דיווח ב'חדשות 12' כי חברים באגף הקיצוני של כחול לבן מתארגנים למהלך, לפיו, אם גנץ יעניק ארכה לנתניהו הם יפסיקו להצביע עם הקואליציה, ובהמשך יחריפו את צעדיהם.

בני גנץ מפלגת כחול לבן ראש הממשלה בנימין נתניהו פיזור הכנסת אופיר אקוניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד